Špina
Vyjadriť sa k filmu Špina znamená vyjadriť sa k aktivistickej prezentácii jeho témy a potom k výslednej realizácii. Isté odvolávanie sa jednej platformy na druhú je totiž trochu zavádzajúce.
Divoká babská jazda (Rough Night)
Päť priateliek sa stretne po rokoch na „predsvadobnej rozlúčke so slobodou“ jednej z nich. Súčasťou programu má byť aj vystúpenie striptéra. Nešťastnou náhodou ho však podgurážené ženy zabijú a miesto zábavy musia riešiť, ako sa zbaviť mŕtvoly, aby sa vyhli vyšetrovaniu.Takto dajako by sa dal zhrnúť obsah americkej filmovej komédie Rough Night (čiže niečo ako Drsná noc), ktorá prichádza do našich kín pod názvom Divoká babská jazda a je celovečerným filmovým debutom režisérky, scenáristky, producentky a herečky Lucie Aniello.
Autá 3 (Cars 3)
Aj animovaní hrdinovia odchádzajú do dôchodku. Pretekárske autíčko Bleskový McQueen sme spoznali pred jedenástimi rokmi v animovanom filme štúdií Pixar Autá ako neskúseného naivného začínajúceho pretekára, ktorý musí nájsť sebadôveru, ak chce uspieť. Dnes je na konci kariéry a rozhoduje sa, čo ďalej. Najmä o tom je nová pixarovka Autá 3.
Strnadovci (Strnadovi)
V roku 1980 si dokumentaristka Helena Třeštíková vybrala z párov, ktoré sa sobášili na Staromestskej radnici v Prahe, šesť dvojíc, ktoré potom s kamerou sledovala ďalších šesť rokov. Výsledkom bol televízny dokumentárny cyklus Manželské etudy (1987). Medzi dvojicami boli aj mladí študenti architektúry Ivana Sýkorová a Václav Strnad, ku ktorým sa režisérka vrátila po dvadsiatich rokoch a potom ešte niekoľkokrát, takže ich osudy sledovala až do tridsiateho piateho výročia svadby a nemieni ich opustiť ani v nasledujúcom období. Výsledkom je celovečerný dokumentárny film Strnadovci (2017), prednostne určený pre klubové kiná.
Heydrich: Muž so železným srdcom (HHhH)
Záujem zahraničných filmárov o udalosť, spojenú s atentátom na ríšskeho guvernéra protektorátu Bohmen und Mahren (vyhlásený 16.3.1939) Reinharda Heydricha je neobvyklá a svojim spôsobom potešujúca. Po minuloročnom Anthropoide, pod ktorý sa podpísal britský režisér Sean Ellis, vstupuje do našich kín ďalšia verzia príbehu o hrdinstve a zrade.
Radio Dreams
Pred niekoľkými rokmi mi kamaráti, počúvajúci metal, hovorili zaujímavú historku z istého metalového festivalu. Stretli sa tam totiž s veľkým fanúšikom najtvrdšej hudby: death metalu zo Saudskej Arábie. Všetci boli pochopiteľne prekvapení, že sa aj v takýchto exotických končinách nájde niekto, zdieľajúci záujem o kvázi čisto európsky a americký štýl hudby. Mladík však namietol, že vďaka internetu je dnes všetko hravo dostupné a jeho prípad je dôkazom, že ľudia sú v podstate všade rovnakí a dokážu mať rovnaký vkus. Preto ma osobne neprekvapil ani námet filmu Radio Dreams.
Múmia (The Mummy)
Traduje sa, že Tom Cruise je možno poslednou klasickou hollywoodskou celebritou. O tom, že dokáže utiahnuť takmer čokoľvek, sa pokúša presvedčiť nezaujatého diváka aj vo svojom najnovšom filme a reboote slávnej hororovej značky od Universalu, Múmia.
Z Paríža do Paríža (Un sac de billes)
Možno intenzívnejšie, než pri akomkoľvek filme z druhej svetovej vojny s témou holocaustu, si môžeme v prípade filmu Z Paríža do Paríža uvedomiť jeden zarážajúci fakt. Na tento druh príbehov, s menšími, či väčšími obmenami, nakrútenými profesionálne alebo menej profesionálne, sa budeme pozerať stále. Nebudú sa meniť, pretože pre nastupujúce generácie budú stále nové a zaujímavé aj v tých najobohranejších príbehových schémach, začínajúcich vždy „od adama“.
Záhradníctvo: Rodinný priateľ
Trilógia českého režiséra Jana Hřebejka, inšpirovaná životom rodiny scenáristu Petra Jarchovského, Záhradníctvo:Rodinný priateľ, Dezertér a Nápadník (2017) predchádza jeho film z roku 1999 Pelíšky a mapuje dvadsať rokov života jednej veľkej rodiny. Úvodná časť tejto rodinnej ságy, Rodinný priateľ, sa odohráva v medzivojnovom období na pozadí nemeckej okupácie v 40. rokoch.
Šialene šťastná (La pazza gioia)
Protagonistkami taliansko-francúzskeho filmu Šialene šťastná známeho talianskeho režiséra, scenáristu a producenta Paola Virziho sú pacientky psychiatrickej liečebne na toskánskom vidieku: manio-depresívna patologická klamárka, uvravená Beatrice, ktorá dávno stratila schopnosť rozlišovať realitu od predstáv, každého presviedča o svojej urodzenosti či nadradenosti a depresívna, mĺkva, potetovaná anorektička Donatella, ktorá sa nedokáže vyrovnať s tým, že jej pre rodičovskú neschopnosť odobrali syna (v náručí s ním sa pokúsila o samovraždu) a dali ho na adopciu.