Láska sladká aj kyslá (Saekomdalkom)
Juhokórejská romantická dráma Láska sladká aj kyslá môže na prvý pohľad odradiť prvoplánovým názvom, prípadne tak trochu presladeným distribučným plagátom, v oboch prípadoch by však išlo o nespravodlivý predsudok. Film sa momentálne nachádza na platforme Netflix a po zhliadnutí celého diela pochopíte, prečo sa práve tento kúsok z ďalekého východu dostal do ponuky najväčšieho streamovacieho kanálu v jeho západnom teritóriu. Toto publikum sa totiž doslova vyžíva v prekvapivých, šokujúcich pointách a rado skladá do seba náročné puzzle kúsky a presne taká je aj Láska sladká aj kyslá. Trochu zavádza teda nielen názvom, plagátom či náčrtom deja, ale aj samotnou stavbou naratívu. Ten sa zdá byť spočiatku ako jednoducho čitateľný, nakoniec tomu však tak nie je a rozuzlenie bez diskusie pridáva celému dielu výrazné body navyše.
Posledný žoldnier (Le dernier mercenaire / The Last Mercenary)
„Jahňacie je von z mrazničky!“ znie správa, ktorá dorazí na mobil Richarda Brumérea (Jean-Claude Van Damme), legendárneho francúzskeho tajného agenta, práve vo chvíli, kedy zachraňuje syna ukrajinského oligarchu z pazúrov únoscov. Útočníci sú zväčša už zneškodnení, lenže zachránený mladík v panike vráža do všetkého, čo sa mu dostane do cesty... Zarazený prijatou správou agent sotva dokáže zabrániť tomu, aby si jeho „cudzí“ chránenec spôsobil ešte väčšiu fyzickú ujmu, než na akú sa vôbec zmohli jeho protivníci. Dokáže po tom všetkom ochrániť tiež svojho vlastného odcudzeného syna Archibalda (Samir Decazza) pred problémami, ktoré mu zrejme práve hrozia?
In the Earth
Ben Wheatley patrí medzi najzaujímavejších a najkultovejších (nielen) britských tvorcov súčasnosti. V roku 2011 šokoval festivalové publikum sektárskym hororom a zároveň drámou o nájomnom zabijakovi s názvom Zoznam smrti, hororovými prvkami oplývala aj historická dráma Polev Anglicku. Hviezdne obsadenie malo sci-fi odohrávajúce sa v obrovskom obytnom komplexe High Rise a podobne obsadená slávnymi menami bola aj jeho adaptácia románu Daphne Du Maurier Rebeka z minulého roku. Zdá sa tak, že Wheatley sa na striedačku, ako mu postupne rastie medzinárodná reputácia, venuje ako komerčnejšie ladeným, tak výsostne autorským nízkorozpočtovým projektom. Po „netflixovskej“ vysokorozpočtovej Rebeke, s bohatými kostýmami a úchvatnou výpravou, tak nastal čas opäť na niečo menšie, šokujúcejšie a experimentálnejšie. A všetky tieto kritériá spĺňa jeho tohtoročná novinka s názvom In the Earth. Po nej by mal režisér nakrútiť prekvapivo prvýkrát v kariére blockbuster, pokračovanie oceánskeho hororu Meg v americko-čínskej produkcii.
Zmiznúť bez stopy (Hit and Run, TV seriál )
Tvrdenie, že seriál Zmiznúť bez stopy je replikou Faudy v New Yorku musíme brať s rezervou, aj keď oba spája charizmatická postava izraelského herca a scenáristu Liora Raza. Kým Fauda bola zakotvená v reálnom čase a politickej situácii komplikovaných vzťahov Izraelčanov a Palestínčanov, v tomto prípade sa katapultovanie témy do sveta tajných služieb muselo nutne odpútať od reality a pristáť v efemérnych a z veľkej časti neuchopiteľných súvislostiach. Tajné operácie a práca špiónov sa nemôže vierohodne opierať na konkrétnosti a preto treba fabulovať. Na pomoc sa v takomto prípade hlásia overené schémy špiónskych žánrov, známych z množstva takto kalibrovaných tém. Tie sú v tomto projekte zjavné a málo objavné. Treba však konštatovať, že sa s nimi hrá profesionálne, so zmyslom pre dramatické gradovanie i prekvapivé obraty.
Shang-Chi a legenda o desiatich prsteňoch (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)
V roku 2019 skončila tzv. tretia fáza MCU, kinematografického univerza sveta Marvelu. Veľkolepé finále s názvom Avengers: Endgame ešte v lete doplnil vydarený Spider-Man: Far From Home. V prípade štvrtého dielu Avengers, teda série, kde vystupuje väčšina z postáv, ktoré majú aj svoje samostatné filmy, išlo skutočne o bombastické zakončenie jedného príbehu a aj dejových liniek niekoľkých postáv. Bratia Russovci pristúpili k látke pomerne inovatívne a film rozdelili na tri odlišné časti. Spider-Man bol skôr akýmsi doplnkom k tretej fáze, emocionálnym vyvrcholením bol určite Endgame. Na štvrtú fázu sme si museli dva roky počkať a odštartovala ju dlho očakávaná sólovka Black Widow. Tá síce získala pozitívne hodnotenia od kritiky, ale diváci ju príliš neprijali. Humoru tu bolo až príliš, a to, bohužiaľ, na úkor prekreslenia niektorých charakterov, predovšetkým antagonistov príbehu.