Porazení (Shadowplay/The Defeated, TV seriál)
V kulisách povojnového Nemecka sa obvykle odohrávali seriózne drámy, odhaľujúce nielen zložitú situáciu porazeného národa, zakliesneného medzi sektory víťazných mocností, hrajúce ako o politickú i kultúrnu budúcnosť, tak aj o holé prežitie medzi rozbombardovanými ruinami miest. Nemecko-kanadský seriál Porazeni s dvojitým pôvodným názvom Shadowplay/The Defeated hra svoje ambície v tomto obore vŕši a zmnožuje, snaží sa hrať na viacerých žánrových platformách a využiť dramatický potenciál na uspokojenie širokého diváckého spektra, akokoľvek nesúrodo môže táto cieľová skupina vyzerať.
Krištáľový glóbus a dve ďalšie ceny pre film Strahinja
V sobotu večer sa slávnostným odovzdaním cien skončil 55. ročník Medzinárodného filmového festivalu Karlove Vary. Cien bolo neúrekom, ale vyhrali tie najlepšie filmy. Nemali sme toľko nepríjemných prekvapení ako po iné roky. Najväčší úspech mal film srbkého režiséra Stefana Arsenijevića Strahinja o emigrácii. Okrem Veľkej ceny Krištáľového glóbusu získal hereckú cenu aj hlavný predstaviteľ Ibrahim Koma a Zvláštne uznanie dostala aj kameramanka filmu Jelena Stanković. Mimoriadne úspešná bola aj Erika Hníková s provokatívnou snímkou Každá minúta života. Pozrite si víťazov. K festivalu sa ešte podrobnejšie vrátime.
Candyman
Pôvodný horor Candyman režiséra Bernarda Rosea dodnes prekvapuje svojou originalitou a myšlienkovým presahom, ktorý v žánri na prvý pohľad klasického „slasheru“ len tak často nevidíme. Z ďalšieho filmu o záhadnom zabijakovi so špecifickou zbraňou a na telo vymyslenou mytológiou sa vykľul vo viacerých vrstvách metaforický film, ktorý v tomto žánri hovoril o nie až tak často vídaných témach. Hierarchia mestských metropol, nespravodlivé násilie vykonávané na afroamerickej komunite a život v mestom zabudnutom sídliskovom gete. Teda niečo, čo by sme v žánrovom filme očakávali skôr v dnešnej dobe. Okrem myšlienkového presahu však bol Candyman stále napínavým hororom s dusnou atmosférou a fantastickým soundtrackom. Bolo to jednoducho niečo viac, ako len nemenovaný vrah, ktorý masakruje po väčšinu metráže súložiacich tínedžerov. I keď aj tieto filmy majú svoje špecifické čaro.
Prvok, Šampón, Tečka a Karel
Prešlo dvadsať rokov od maturity a štvorica dobrých kamarátov má možnosť na stretnutí strednej školy bilancovať, čo sa im v životoch podarilo, čo nevyšlo tak úplne podľa ich predstáv a aké prípadné prekážky alebo rovno katastrofy sa im chystajú postaviť do cesty v najbližšej dobe. Každopádne, kríza stredného veku je u každého z nich na spadnutie. Bude si treba nejako dokázať, že na to ešte stále majú. A možno im k tomu dopomôže aj jedna stávka, na ktorú všetci pristúpia v značnej opitosti. Je to film „o kamarádství. A taky o tom, jak těžké je někdy nepodvádět. Nejenom třeba svou ženu nebo nejbližšího přítele, ale i sám sebe.“
elmut Newton: Nehanebná krása (Helmut Newton - The Bad and the Beautiful
Profesionálny voyer provokuje aj po smrti. Hodenú rukavicu stojí za to chytiť. „Miluje veľké ženy. Sochy, maľby, plastiky, živé... Najmä tie živé, tými môže manipulovať.“ Váhu slov z úvodu celovečerného dokumentu Helmut Newton: Nehanebná krása násobí fakt, že ide o konštatovanie jeho manželky June. A zároveň určujú mantinely cesty, ktorou sa príbeh jedného z najlepších a najžiadanejších fotografov módy bude odvíjať.