Súťaž v Cannes otvorí film Jima Jarmuscha

Cannesspravylogo resizeV stredu 14. mája slávnostne otvorí 72. medzinárodný filmový festival v Cannes nový film Jima Jarmuscha Mŕtvi nezomierajú (The Dead Dont´t Die), ktorý bude zároveň prvým filmom hlavnej súťaže, teda, celovečerných hraných filmov.

Americký režisér a scenárista, známy ako nezávislý tvorca, bude teda prvým, ktorý zabojuje o Zlatú palmu. Príbeh Jarmusch resizefilmu je ako vždy kuriózny. V malom ospalom mestečku Centerville niečo nie je v poriadku. Mesiac žiari na oblohe, ale za denného svetla sa dejú nepredvídateľné veci a zvieratá sa začínajú správať nezvyčajne. Nikto nevie prečo ? Správy sú desivé a vedci sa začínajú obávať. Nikto však nepredpokladá nebezpečenstvo, ktoré číha na Centerville – mŕtvi vychádzajú z hrobov a začínajú napádať ľudí. Obyvatelia musia bojovať o svoje prežitie. Toľko krátky obsah filmu.

No, že tvorca takých zaujímavých a podnetných filmov ako neopakovateľný Mŕvy muž, v ktorom zažiaril Johnny Depp, Ghost Dog - Cesta samuraja, Zlomené kvety, Prežijú len milenci a nezabudnuteľný Paterson v hlavných úlohách Mrtvinezomieraju resizeGolshifteh Farahani a Adamom Driverom, si iste vymyslí niečo čím prekvapí. Obsah filmu u neho veľa nepovie, azda len toľko, že to bude zaujímavé, možno humorné a možno šokujúce. A opäť sa stretneme s jeho obľúbenými heracmi ako Adam Driver a Bill Murray. Uvidíme a už sa naň tešíme. Zatiaľ ešte nemáme zoznam ostatných súťažných filmov, ale začínať práve Jarmuschom je sľubný.