Garfield vo filme (The Garfield Movie)

Gar resizeOranžový kocúr Garfield (Chris Pratt), ktorý nenávidí pondelky, šikanuje psa Odieho a zo všetkého najradšej má svoj pohodlný a lenivý život je donútený vraziť na ďalšie dobrodružstvo. Tentoraz sa stretáva so svojim dávno straneným otcom, divým kocúrom Vicom (Samuel L. Jackson) a pred nimi stojí nejedna prekážka. Naučia sa spolupracovať?

Pred 20 rokmi vznikol hraný Garfield vo filme (Garfield: The movie, Peter Hewitt 2004), dabovaný Billom Murrayom. Ten si zle prečítal meno jedného zo scenáristov,  myslel si, že ide o prácu jedného z bratov Coenovcov, a už nebolo cesty späť. Desivo naanimovaný Garfield býval tak predmetom nočných môr Gar3 resizenejedného dieťaťa i dospelého. Akože pozrite sa na jeho priam strašidelný úsmev z pekla a hneď vám dôjde, že s ním nie je niečo v poriadku... Po rokoch neskôr a mnohých iných adaptáciách komixového stripu, ktorý nepretržite vychádza už od roku 1978 prichádza kocúr v novom animovanom kabáte. Animácia je správne roztomilá a farebná. Postavičky si zachovávajú pôvodný dizajn, čo je príjemné zistenie, môže potešiť nejedného fanúšika, takže sa nemusí obávať nejakých podivností, čo by mohli nemilo prekvapiť.

Zaujímavé, ako z pomerne nevtipného komiksu sa stal spoločenský fenomén a ikona. Filmové, seriálové a knižné univerzum teraz dostalo ďalší príbeh do zbierky. Hlavne roztomilosť ústredného Gar2 resizekocúra a psa Odieho je ťahúňom. Veď je tak rozkošný. A tvorcovia veľmi dobre vedia, prečo majú taký dizajn aký majú. Bude sa predsa hodiť každému zberateľovi do zbierky.

Nový Garfield vo filme Marka Dindala využíva všetky súčasné technológie vo svoj prospech, čím neskutočne vytáča svojho pána Johna. Zaujímavo je tu podané búranie štvrtej steny, čo je vtipným osviežením a korešponduje s charakterom postavy. Neviem, či je to priamo výčitka, ale mám dojem, že je na mňa príliš rýchly. Stále sa tam niečo deje a nebudete mať šancu sa nudiť, alebo nad niečím premýšľať. Skutočne skáče z akcie do akcie a film nedá divákovi šancu vydýchnuť. Mení štýly a aj tie Gar6 resizeanimačné, snaží sa o akúsi vizuálnu nápaditosť a pestrosť.

Možno preto, že je primárne určený deťom. Garfield je moderný, akčný, hravý, farebný, zároveň sa snaží predávať pár posolstiev o rodinných putách, ktoré vyznievajú akoby mimochodom. Film naozaj za stopáž 101 minút nedokáže nudiť. Celý príbeh je ako nejaký lunapark plný atrakcii a postavy idú z jednej do druhej...

Áno o tom Garfield je. Atrakciu, ktorá pobaví, deti zabaví, ale žeby si z toho divák odniesol nejaký strhujúci zážitok to asi nie. Sony nie je Pixar a je to vidno, či už a animácii, alebo v samotnom príbehu. Gar8 resizeNa tom nie je nič zlé, len pokiaľ očakávate niečo hlbšieho a náročnejšieho tak toto presne Garfield nebude. Našťastie, sa ani nehrá na to, žeby mal byť niečím viac. Je to predsa príbeh o lenivom kocúrovi čo nemá rád pondelky..

Je to príjemná uletená rozprávka s minimom narážok pre rodičov. Pokiaľ sa však chcete vrátiť do starých čias a nevadí vám prílišná jednoduchosť tak je to film presne pre vás. Ak jednoducho máte radi Garfielda, tak rozhodne. Je to film primárne pre rodiny s deťmi, ktoré príbehy isto zabavia a je to príjemne strávený čas...

Gar4 resizeGarfield vo filme (The Garfield Movie), USA / Veľká Británia, 2024
Dĺžka: 101 minút
Réžia: Mark Dindal