Špina (Slovensko-Česko 2017)

spinaŠpína / Filthy
87 minút.
Scenár: Barbora Námerová. Réžia: Tereza Nvotová. Kamera: Marek Dvořák. Strih: Jiří Brožek, Michal Lánský, Janka Vlčková. Hudba: Pjoni. Účinkujú: Dominika Morávková Zeleníková, Anna Rakovská, Anna Šišková, Róbert Jakab, Patrik Holubář, Juliana Oľhová, Monika Potokárová, Ela Lehotská, Luboš Veselý a ďalší.
Slovenská premiéra 22. júna 2017
Ambiciózny potomok z umeleckej rodiny Tereza Nvotová debutovala ako filmová režisérka v roku 2009 kontroverzným celovečerným dokumentom Ježiš je normálny! Bakalársky titul získala na pražskej FAMU na katedre dokumentárnej tvorby a momentálne dokončuje štúdium na katedre hranej réžie. Špina je jej dlhometrážny hraný debut. Je režisérkou niekoľkých dokumentárnych filmov pre ČT, RTVS a v súčasnosti dokončuje druhý dlhometrážny dokument o Vladimírovi Mečiarovi v koprodukcii HBO. Hrdinka Špiny Lena (Dominika Morávková-Zeleníková) je úplne normálne sedemnásťročné dievča: vzdoruje rodičom, prežíva prvú lásku, tajné nočné dobrodružstvá s kamarátmi, či magické rána nad Dunajom. Jej svet plný snov a túžob však naruší nečakaná dráma. Lena musí prejsť cestu, ktorá už nie je obyčajným dospievaním, ale skôr vnútorným bojom. Okolie ju nechápe a nikdy úplne nepochopí. To ona sama sa musí zmeniť, dospieť a pochopiť, že nemôže zostať obeťou. Trest si zaslúži ten, kto jej ublížil...