Rodina Addamsovcov 2 (The Addams Family 2)
S halloweenskou sezónou prichádza do kín hneď niekoľko hororových snímok, ktoré v nás umocnia tú správnu záhrobnú atmosféru. Avšak filmové štúdia nezabúdajú ani na detských divákov, ktorí majú na horory ešte čas. Práve deti sa môžu každý október tešiť na tematické animované filmy, ponúkajúce pochmúrnu atmosféru v mládeži prístupnom šate. Snímky ako Predvianočná nočná mora, Norman a duchovia, Hotel Transylvánia a mnoho ďalších. Práve posledne spomínaný a mega úspešný Hotel Transylvánia, ktorý má na konte už tri diely, podnietil vznik novej animovanej série inšpirovanej estetikou klasického hororu. Kto by nepoznal Rodinu Addamsovcov ?
Vinník (The Guilty)
Nočná zmena v call centre linky 911 sa dôstojníkovi Joeovi Baylorovi (Jake Gyllenhaal) už pomaly blížila ku koncu. Zatiaľ, čo iní jeho kolegovia z losangeleského policajného zboru zabezpečovali komunikáciu záchranných a bezpečnostných zložiek počas veľkého lesného požiaru v blízkosti mesta, on telefonoval s narkomanom, ktorý to v tú noc zrejme dosť prehnal s dávkami. Dokáže sa ledva nadýchnuť, ale vyžaduje príchod záchranky najlepšie bez sprievodu polície. To by tak bolo, aby ho okrem zavezenia do nemocnice ešte aj zatkli. Ďalším v poradí bol muž vyžadujúci okamžitý policajný zásah. V blízkosti podozrivej ulice ho v aute okradla prostitútka. Tak dal Joe popis obdarovanej zlodejky kolegom v teréne. A potom mu zavolala Emily Lightonová (hlas Riley Keough)...
Jan Werich (Jan Werich: Když už člověk jednou je…/ Jan Werich: If Somebody Already Is)
Každá krajina na svete má svoj národný poklad a tým českým, i keď určite nie jediným, je bezpochyby Jan Werich. Divadelný a filmový herec, scenárista, komik, spisovateľ, dramatik a spevák bol ten typ osobnosti, ktorú spoznáva každá nová generácia a opätovne si ho zamiluje. Určite je to dané jeho nadčasovým satirickým humorom, odvahou vzoprieť sa dvom režimom, empatiou s chudobou a, samozrejme, aj niekoľkým nesmrteľným filmovým úlohám. Spoločne s Jiřím Voskovcom dobyli medzivojnové, vojnové aj povojnové divadelné javiská a lákali do kina státisíce spoluobčanov.
Disco
Dôvod výberu filmu Disco do distribúcie bola pravdepodobne jeho zreteľná snaha stopovať cestu bezradnej a zmätenej tínedžerky Miriam do spárov značne agresívnej kresťanskej sekty. Stavia názorne na kontraste medzi nablýskaným svetom disco tancov a akýmsi spirituálnym ošiaľom hry na čistotu a ochranu pred démonmi. Miriam je navyše obklopená rodinným napätím, hádkami medzi matkou a jej partnerom, nedostatkom akejkoľvek empatickej láskavosti. To je vcelku jednoduchý výklad všetkého, čo v priebehu príbehu vidíme.
Paralelné matky(Madres paralelas/ Parallel Mothers)
Karty, ktorými Pedro Almódovar rozohráva svoje príbehy sa postupne menili. Prvý raz sa v našich kinách predstavuje v 80. rokoch s divokou historkou Ženy na pokraji nervového zrútenia (1988). S gustom vášnivého provokatéra tradičných mravov načiera do rozsiahlej bibliotéky melodramatických kusov a ponúka svojim hrdinkám možnosť spektakulárnej vendetty svetu a najmä mužom. Postupne všetko, celý pestrofarebný kolotoč tíchne a krotne. Almódovar sa s čoraz väčšou záľubou oddáva budovaniu intímnych portrétov, naplnených emocionálnymi apelmi na publikum, zdieľajúcim všetky sklamania i víťazstvá hrdých a niekedy i krásnych žien. Čo ho, našťastie, neopúšťa je cit pre jemnú iróniu. Obvykle sa vynára kdesi v druhom pláne, ale je prítomná a dôverčivých nijako neurazí.