Cena Petra Mihálika pre Rudolfa Urca

Urc resizeNa Týždni slovenského filmu odovzdali už po tretí raz Cenu Petra Mihálika. Tentoraz ňou poctili režiséra, dramaturga, filmového publicistu, pedagóga a zakladateľskú osobnosť slovenského animovaného filmu Rudolfa Urca. Vlani si prevzal túto cenu Pavel Branko. Mimoriadne podnetná konferencia venovaná držiteľovi tohtoročnej ceny trvala dlhšie, ako sme očakávali. Diskusia nemala konca-kraja, ale bola zároveň zaslúženou poctou pre Rudolfa Urca, ktorý okrem iného povedal: „Ďakujem všetkých, ktorá to o mne povedali toľko krásnych slov, až je to dojemné. Naozaj si to nezaslúžim, veď toľko užitočného a dobrého som neurobil. To ste precenili.“ A dodávame, že neprecenili.

Pavel Branko bol v rámci seminára prítomný na slávnostnom krste zborníka Pavel Branko s podtitulom V znamení filmu a jazyka, ktorého zostavovateľom je Erik Binder. Publikáciu pokrstil riaditeľ Audiovizuálneho fondu Martin Šmatlák. „Beriem tú knihu ako taký pomníček tomu, čím som žil a ďakujem všetkým, čo ho poskladali", povedal Pavel Branko. „Ďakujem aj zostavovateľovi, že neopomenul druhú časť mojej produkcie, teda záujem o slovenčinu a že je dostatočne reflektovaná odborne, so záujmom a empaticky". Kniha je zostavená z príspevkov Erika Bindera, Borisa Filana, Ladislava Volka, Zuzany Piussi, Iris Kopcsayovej, Martina Šmatláka, Rudolfa Urca, Václava Maceka, Jeleny Paštékovej, Martina Kaňucha, Martina Štolla, Petra Ulmana, Martiny Ivanovej a Ingrid Hrubaničovej.