Blade Runner 2049 (USA-Kanada-Veľká Británia 2017)

blade runner 2049163 minút.
Scenár: Hampton Fancher, Michael Green. Réžia: Denis Villeneuve. Kamera: Roger Deakins. Strih: Joe Walker. Hudba: Benjamin Wallfisch, Hans Zimmer. Účinkujú: Ryan Gosling, Harrison Ford, Jared Leto, Dave Bautista, Sapper Morton, Robin Wright, Mark Arnold, Vilma Szécsi, Ana de Armas, Wood Harris, David Dastmalchian, Tómas Lemarquis, Sylvia Hoeks, Sallie Harmsen, Samuel Brown, Ben Thompson, Suzie Kennedy, Edward James Olmos, Kingston Taylor, Hiam Abbass, Mackenzie Davis, Krista Kosonen, Elarica Johnson,André Lukács Molnár, István Göz, Pál Nyári, Joshua Tersoo Allagh, Zoltán Béres a ďalší.
Slovenská premiéra 5. októbra 2017
Tridsaťpäť rokov po legendárnej filmovej adaptácii poviedky Philipa K. Dicka Snívajú androidi o elektrických ovciach? v réžii Ridleyho Scotta a s Vangelisovou hudbou prichádza fanúšikmi vymodlené pokračovanie. Scott sa zhostil role producenta, režisérsky post uvoľnil kanadskému filmárovi Denisovi Villeneuvemu, ktorý nás očaril dielami ako Cosmos, Sicario a najmä Prvý kontakt. S odhadovaným rozpočtom v úctyhodnej výške 185 miliónov dolárov na Islande, v Španielsku a najmä v Budapešti nakrútil takmer trojhodinovú vedecko-fantastickú drámu, v ktorej nový lovec vzbúrených androidov – blade runner zvaný K (Ryan Gosling) musí v záujme záchrany všehomíra vyhľadať a na spoluprácu prehovoriť nezvestného starého blade runnera Ricka Deckarda (Harrison Ford). Film v 3D vznikol aj vo veľkoformátovej verzii IMAX. Ďalšou Villeneuveho scifistickou métou má byť Duna Franka Herberta, ktorú sa v roku 1984 bez väčšieho úspechu pokúsil sfilmovať iný génius – David Lynch.