Jackie (Chile-Francúzsko-USA-Hongkong 2016)

jackie100 minút.
Scenár: Noah Oppenheim. Réžia: Pablo Larraín. Kamera: Stéphane Fontaine. Strih: Sebastián Sepúlveda. Hudba: Mica Levi. Účinkujú: Natalie Portman, Peter Sarsgaard, Greta Gerwig, Billy Crudup, John Hurt, Richard E. Grant, Caspar Phillipson, John Carroll Lynch, Beth Grant, Max Casella a ďalší.
Slovenská premiéra 9. marca 2017
Po tom, ako zažiaril s filmami No (nominácia na Oscara) a Klub (Strieborný medveď Berlinale 2015), rozhodol sa čilský filmár Pablo Larraín skúsiť šťastie v Hollywoode. Vybral si tému, blízku každému roduvernému občanovi Spojených štátov – osud prezidentskej vdovy Jacqueline Lee  Kennedyovej Onassisovej (1929 – 1994). Nie celý jej pestrý a dramatický život, ale čas medzi atentátom na jej manžela, prezidenta Johna F. Kennedyho v Dallase a jeho pohrebom na národnom vojenskom cintoríne v Arlingtone. Čas, keď sa prvá dáma stala prvou vdovou, rámcuje interview bezmenného novinára (Billy Crudup) s Jackie (Natalie Portmanová). Svetová premiéra sa konala na lanskom festivale v Benátkach, kde film získal cenu za najlepší scenár a vedľajšie ocenenie Mouse d'Oro. Mnohonárodná koprodukcia vyšla na 9 miliónov dolárov a nakrúcalo sa najmä vo Francúzsku. Pôvodne projekt pre seba pripravoval Darren Aronofsky, ktorý sa napokon uspokojil s rolou producenta. Film nominovali na Zlaté glóbusy aj na Oscary, ale získal len britskú cenu BAFTA za kostýmy.