Korcov dokument na festivale v Londýne

Exponáty resizeNa pozvanie organizátorov 57. BFI London Film Festival v Londýne sa  zúčastní na tomto prestížnom festivale režisér dokumentárneho filmu Exponáty alebo príbehy z kaštieľa Paľo Korec. Premiéra dokumentu bude v dňoch od 12. do 14. októbra.

Exponáty, alebo príbehy z kaštieľa režiséra Paľa Korca je sociálny dokument o dobrovoľných aj nedobrovoľných obyvateľoch Domova sociálnych služieb v Stupave. Režisér svojim citlivým a nemoralizujúcim pohľadom nakrútil film, ktorý má potenciál zaujať aj náročného diváka filmových klubov a festivalov. Snímka hneď po uvedení na mediálny trh zaujala aj odbornú verejnosť a režisér získal Igrica 2013 za dokument. Film uviedli v hlavnej súťaži v sekcii dokumentárnych filmov na tohtoročnom MFF Karlove Vary, kde mal medzinárodnú premiéru a úspešne reprezentoval slovenskú dokumentárnu tvorbu

V bulletine londýnskeho festivalu Angličan Peter Hames píše: „V stupavskom kaštieli plynie čas pomaly. Je tu domov pre starých ľudí, ktorý zároveň slúži aj ako útočište pre tých, ktorí stratili všetko. Obyvatelia (alebo exponáty v mnohých kaštieľoch sú totiž galérie umenia) sú rôzni: od starého atleticky vyzerajúceho muža na rýchlom invalidnom vozíku, cez filozofa a jeho náklonnosť k neologizmom, právnika známeho ako „Klasik“, ženu, ktorá videla mimozemšťanov, až po Lidušku, ktorá zbiera holubie pierka. Režisér Paľo Korec  zostavil atraktívnu mozaiku charakterov, ktoré napriek predošlým tragédiám, ukázali svoje zapálenie pre život. Inteligentné použitie obrazu a hudby vyzdvihlo tento film nad bežné dokumentárne záznamy. Snímka neobyčajne láskavo, s humorom  a jemne poskytuje záväzok k životu, ako hodnote nezávislej na neokapitalistických konvenciách.“