Hory a mesto mal rekordnú návštevnosť

Hory_logo_resizeMedzinárodný festival horského filmu a dobrodružstva Hory a mesto mal tohto roku historicky najvyššiu návštevnosť – filmovej prehliadky festivalu sa zúčastnilo až 6100 ľudí, čo je približne o 1600 viac ako minulý rok. Sprievodných podujatí sa zúčastnilo okolo 16 000 ľudí. Zvyšujúcemu sa záujmu verejnosti sa organizátori prispôsobili a aktuálny 12. ročník festivalu trval o deň dlhšie. Už od prvého dňa ho sprevádzal úžasný záujem divákov, plné sály a fantastická atmosféra. Festival, ktorý sa už tradične konal v bratislavskom Auparku a multiplexe  Palace Cinemas, sa skončil pred týždňom, v nedeľu 10. apríla 2011.

„Hory a mesto tento rok lámal rekordy návštevnosti na všetkých frontoch. Nielen večerné premietania s hlavnými hosťami v Palace Cinemas boli takmer všetky vypredané. Veľký ohlas u divákov mali aj tento rok cestoklubové premietania KINO SVET a sme príjemne prekvapení aj plnými sálami na premietaniach filmov v skorších poobedných časoch,“ povedal programový riaditeľ festivalu Alan Formánek, ktorý festival pred dvanástimi rokmi zakladal a zároveň vedie v Kanade prestížny Vancouverský festival horských filmov.

Grand Prix a zároveň Cenu V4 získal poľský film Elizy Kubarskej o dvoch lezcoch, ktorí cestovali do južného Grónska vyliezť na jeden z najväčších morských útesov sveta, s názvom Čo sa stalo na ostrove Pam. Vrcholom ponuky festivalu bola show amerického lezca, držiteľa viacerých rýchlostných rekordov Timmyho O´Neilla, v ktorej predstavil nielen svoje mimoriadne výkony, ale aj špecifický humor a  humanitárne aktivity.