Chvenie (Guatemala/Francúzsko/Luxembursko 2018)

ChvenieTemblores
Dráma, 107 minút
Scenár a réžia: Jayro Bustamente. Kamera: Luis Armando Arteage. Strih: Vesar Diaz, Santiago Otheguy. Hudba: Pascual Reyes. Hrajú: Juan Pablo Olyslager, Diane Bathen, Mauricio Armas Zebadúa, Rui Frati, Sabrina De la Hoz, Magnolia Moralez, Sergio Luna, Pablo Arenales, María Telón a ďalší.
Slovenská premiéra: 20. februára 2020
Pablo (Juan Pablo Olyslager) je 40-ročný ženatý muž. Otec dvoch krásnych detí a praktikujúci evanjelik. Keď sa zaľúbi do iného muža – mladého Francisca (Mauricio Armas Zebadúa), medzi jeho blízkymi zavládne zdesenie pretože spochybnil všetky hodnoty, ktorými táto hlboko veriaca rodina žije. Napriek odporu príbuzných sa Pablo nasťahuje k svojmu milencovi, ktorý je úzko spojený s mestskou subkultúrou a vedie úplne inú, oslobodenú existenciu. Pablo stratí svoj starý domov, ale v novom sa nikdy úplne neusadí – jeho prianie zjednotiť dva rozdielne svety sa ukáže ako slepá ulička. Príbuzní sú navyše presvedčení, že Pablo sa môže „uzdraviť“ a s pomocou rigidnej komunity robia všetko, aby sa márnotratný syn napravil. A to za akúkoľvek cenu, pretože Boh miluje i hriešnikov, ale nemiluje hriech. Jayro Bustamante (1977, Guatemala) začínal ako režisér v reklamnej agentúre Ogilvy & Mather. V Paríži študoval filmovú réžiu na Conservatoire Libre du Cinéma Français (CLCF) a v Ríme scenáristiku na Centro Sperimentale di Cinematografia. Po návrate do Guatemaly založil produkčnú spoločnosť La Casa de Producción, v ktorej vzniklo niekoľko jeho krátkych filmov i celovečerný debut Sopka Ixcanul (2015), uvedený v hlavnej súťaži Berlinale. Film získal vyše 60 ocenení vrátane Modrého anjela za najlepší film na Art Film Feste. Jeho druhý film Chvenie mal svetovú premiéru v sekcii Panorama na MFF v Berlíne a Plačúca žena (2019) bola zaradená do programu Venice Days na MFF v Benátkach.
Foto: ASFK

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.