Trinásť životov (Thirteen Lives)
Ron Howard síce nepatrí medzi tvorcov, ktorých každý film sa automaticky radí medzi hlavné udalosti sezóny, zakaždým však oprávnene vzbudzuje istú pozornosť. I menšie prešľapy sa mu odpúšťajú ľahšie vďaka plejáde výborných či divácky atraktívnych snímok ako Oheň, Apollo 13, Výkupné, Čistá duša,Duel Frost/Nixon alebo Rivali. Najnovšie sa uviedol so svojou novinkou Trinásť životov, ktorá sa mohla opierať o dostatočne nosnú tému a bezpochyby disponovala potenciálom zaradiť sa do hornej polovice jeho tvorby. Vyšlo to?
Hashtag podvodníčka (Not Okay)
Streamovacia platforma Hulu už priniesla nejeden zaujímavý projekt a tematicky k nim určite patrí aj druhý režijný pokus Quinn Shephard. Dvadsaťsedemročná americká herečka sa stihla už v mladom veku vyprofilovať na potenciálne nádejnú režisérku a scenáristku v jednej osobe, čo dokazuje i jej najnovšia snímka s názvom Hashtag podvodníčka. Hneď na úvod je však vhodné pribaliť varovanie – táto satira a čierna komédia v jednom rozhodne neulahodí každému.
Dom na vlnách (Ame o cugeru hjórjú danči /Drifting Home)
Nový animovaný film Dom na vlnách predstavuje druhý dlhometrážny počin mladého japonského režiséra Hirojasu Išida, ktorý pred štyrmi rokmi debutoval fantasy rodinným filmom Penguin Highway. V spolupráci so streamovacou spoločnosťou Netflix tento raz Išida ponúka nemenej fantasknú cestu do sveta imaginácie, v ktorej sa mieša realita a sen v akejsi detskej variácii na magický realizmus a dobrodružné romány Julesa Verna. Námorné koráby tu však nahrádzajú plavidlá v podobe opustených budov.
Moonage Daydream
Moonage Daydream je netradičný strihový dokument pokúšajúci sa zachytiť umelecký život legendárneho britského hudobníka a všestranného umelca Davida Bowieho. Aj keď sa režisér Brett Morgen zameriava primárne na Bowieho hudobnú kariéru, z umeleckého portrétu nevyníma ani jeho podobu ako herca, maliara či performátora. Morgen, ako skúsený dokumentarista, sa dištancuje od klasických dokumentov, ktoré tvoria nekonečné prejavy „hovoriacich hláv“, a film poníma ako podmanivú vizuálnu jazdu naprieč umelcovými obdobiami.
Vstupenka do raja (Ticket to Paradise)
Videli sme to už veľakrát. Dievča spozná chlapca, zamilujú sa do seba a odrazu je na programe dňa svadba – najlepšie v nejakej exotickej destinácií. Rodičia zamilovaných majú, samozrejme, pochybnosti. Na budúcom zaťkovi, neveste, prípadne „konkurenčnej“ rodine im niečo nesedí. Väčšinou sa sami zobrali priskoro, aktuálne sú už nejaký čas rozvedení, odlúčení alebo si idú ostro po krku. Každopádne, možnosť zosabotovať milovaným potomkom ich prípadné vzťahy spravidla vždy s výhovorkou, že je to „pre ich vlastné dobro“, umožní do teraz neľútostne súperiacim stranám vyhlásiť dočasné prímerie. Na konci si už divák ledva spomenie na to, o kom bol tento milostný príbeh na začiatku. Má však dostatok žánrových dôkazov, že stará láska nehrdzavie, keďže pôvodne rozhádaní rodičia si svojim znovu oživeným vzťahom sebecky „ukradnú“ celý film len pre seba...