Úhoři mají nabito (ČR 2019)

Uhori-mai-nabitoČierna komédia, 101 minút
Scenár: Petr Pýcha. Réžia: Vladimír Michálek. Kamera: Martin Štrba. Strih: Olina Kaufmanová. Hudba: Roman Holý. Hrajú: Oldřich Kaiser. Kryštof Hájek, Matěj Hádek, Jiří Vyorálek, Patrik Holubář, Anna Kameníková, Matěj Ruppert, Martin Sitta, Jiří Lábus, Pavel Slabý a ďalší.
Slovenská premiéra: 28. marca 2019
Toto nie je len hra. Je to útek z reality všedných dní, ktorý je prudko návykový. Pätica chlapov sa vo voľnom čase hrá na členov URNA – Útvaru rýchleho nasadenia. Zasahujú v domoch domnelých zločincov, evakuujú kultúrne domy a do svojich hier zaťahujú nič netušiace okolie. Ich motiváciou je túžba po adrenalíne a falošná predstava, že sú ako Robin Hood a jeho družina, ktorí bohatým brali a chudobným dávali. URNA je pre Roberta (Oldřich Kaiser), Arnyho (Jiří Vyorálek), Karlosa (Kryštof Hádek), Davea (Matěj Hádek) a Komára (Patrik Holubář) istota, únikom i náhradným svetom. Svetom pre chlapov, ktorí tak trochu nevyrástli z puberťáckych úletov. Všetko ide hladko až do okamihu, keď sa ocitnú v nesprávnu chvíľu na nesprávnom mieste. Jedno náhodné zastavenie na benzínovej pumpe a ich hra už nie je iba zábavou. Najmä keď sa do všetkého zapletie pekná pumpárka (Anna Kameníková). „Úhoři mají nabito je čierna komédia s ironickým nadhľadom. Ako vždy je realita omnoho bizarnejšia, ale nechcel som nakrútiť dokument, ale skôr určitú sondu do hláv ľudí,“ hovorí Vladimír Michálek, ktorý má na svojom konte oceňované filmy Zapomenuté světlo, Je třeba zabít Sekala. Babí léto, ako aj divácky hit Pohádkář.