Vo filme Pomaľované vtáča budú hrať ďalšie legendy

Pubesreslogo resizeAmerická herecká legenda Harvey Keitel ako aj britský herec Julian Sands sa práve zúčasňujú na nakrúcaní filmu Pomaľované vtáča a stávajú sa tak v poradí treťou a štvrtou hviezdou svetového formátu, ktoré Václav Marhoul získal pre svoj film.

„Rokovanie o obsadení Harveyho Keitela vlastne začali už auguste minulého roka. Poslali sme mu scenár, o ktorý požiadal pri svojom pobyte na festivale v Locarne, kde sa náhodou dozvedel, že chcem nakrútiť práve Pomaľované vtáča. HarveyKeitelValclavMarhoul resizePravdupovediac som veľmi neveril. že by sa to mohlo podariť. Nakoniec rozhodla asi kvalita scenára a postava, ktorú som mu ponúkol. Samotné vyjednávanie o honorári a všetkých ďalších možných podmienkach potom trvalo až do polovice októbra tohto roka. Jeho prístup k postave je až impozantný. Doteraz som sa nestretol s tým, aby bol herec schopný svoju postavu rozpitvať až na také kúsky. Teším sa, že po Udovi Kierovi a Stellanovi Skarsgaardovi mám možnosť pracovať s dalším skvelým hercom. Som hlboko presvedčený, že to ako stvárňuje svoju postavu, bude pre film obrovským prínosom.“ hovorí režisér, scenárista a producent Václav Marhoul.  Harvey Keitel (Pulp Fiction, Thelma a Louisa, Mladosť) sa vo filme predstaví v úlohe katolíckeho kňaza.

HarveyKeitel resizeHarvey Keitel po nedávno skončenom nakrúcaní nového filmu Martina Scorseseho s názvom Irishman, pricestoval do Česka a štvrtá novembrová fáza nakrúcania filmu sa realizuje v okolí v Českého Krumlova a Hartmanic na Sušicku.
Svoju účasť v ďalších fázach nakrúcania už písomne potvrdil aj ruský herec Aleksej Kravčenko, ktorý debutoval vo filme Elema Klimova Choď a pozeraj sa. Ďalším skvelým hercom svetového formátu, ktorý sa objavuje na pľaci novembrovej časti nakrúcania filmu je britský herec Julian Sands. V dramatickom príbehu stvárni postavu sedliaka Garbosa.

Julian Sands má na svojom hereckom konte viac ako 70 JulianSandsVaclav Marhoul resizecelovečerných filmov, desiatky televíznych filmov i seriálov – napríklad 24 hodín, Dexter, Castle na zabitie, Gotham, diváci ho poznajú z filmov ako Helena v krabici, Leaving Las Vegas, Nahý obed nebo Dannyho parťáci 3. „Podobne ako u ostatných bolo najpodstatnejšie to, že sa mu páčil scenár. Napriek tomu som mal trochu obavu, či ponúknutú rolu prijme. Sedliak Garbos je totiž v mojom filme celkom určite tou najväčšou negatívnou postavou.“ dopĺňa k účasti Juliana Sandsa vo svojom projekte Václav Marhoul.

Pomaľované vtáča je silný dramatický príbeh o bezprostrednom vzťahu medzi hrôzou a krutosťou na jednej strane a nevinnosťou a láskou na strane druhej. Hoci literárna predloha spôsobuje od svojho prvého vydania v roku 1965 silné JulianSands resizekontroverzie, získala svetový ohlas a mnoho prestížnych literárnych cien. Ide o prvý román autora románov Bol som pri tom a Pinball – jedného z najvýznamnejších  a najvýraznejších svetových spisovateľov minulého storočia Jerzyho Kosińského. „Román Pomaľované vtáča ma, rovnako ako milióny čitateľov po celom svete, hlboko zasiahol a po dokončení svojho predchádzajúceho filmu Tobruk v roku 2008 som sa rozhodol, že spravím všetko pre to, aby som k predlohe získal filmové práva. Napokon sa mi to podarilo“ zaspomínal na začiatok projektu Václav Marhoul.

Václav Marhoul nepovažuje svoj projekt Pomaľované vtáča za vojnový film. Ani za film o Holokauste. Keď začal v roku 2010 písať scenár, vôbec netušil ako získa nadčasové posolstvo o osamelom putovaní a útrapách malého židovského chlapca počas druhej svetovej vojny na ešte väčšej aktuálnosti. Nedávne udalosti v Európe – migračná kríza, šírenie xenofóbnych predsudkov a nenávisti bez znalosti faktov ešte umocnili naliehavosť jeho výpovede. Film bude po realizačnej stránke v mnohých ohľadoch výnimočnou snímkou, čo dokazuje nielen odhadovaných 105 nakrúcacích dní, ale aj rozhodnutie nakrútiť ho čiernobielo, vo formáte Cinemascope a na 35 mm negatív. Svetová premiéra je naplánovaná na máj 2019, do slovenských a českých kín by mal film vstúpiť na jeseň 2019.

Spoločne s Václavom Marhoulom (scenár, réžia, producent) sa v najužšom tíme spolupracovníkov na realizácii filmu podieľajú Vladimír Smutný (kamera), Jan Vlasák (architekt), Luděk Hudec (strih), Jakub Čech a Pavel Rejholec (majstri zvuku), Helena Rovná a Petr Pluhař (kostýmoví výtvarníci), Ivo Strangmüller (masky) a Petr Ostrouchov (hudba). Na slovenskej etape nakrúcania spolupracuje architekt Juraj Fábry a vedúci stavby Braňo Petráš.