Hora medzi nami (USA 2017)

hora medzi namiThe Mountain Between Us
103 minút.
Scenár: J. Mills Goodloe, Chris Weitz. Réžia: Hany Abu-Assad. Kamera: Mandy Walker. Strih: Lee Percy. Hudba: Ramin Djawadi. Účinkujú: Idris Elba, Kate Winslet, Beau Bridges, Dermot Mulroney, Linda Sorensen, Vincent Gale, Marci T. House, Dania Nassar, Lee Majdoub, Andres Joseph, Nancy Sivak, Bethany Brown, Orval Roberts a ďalší.
Slovenská premiéra 5. októbra 2017
Idris Elba ešte poriadne nedostrieľal ako pištoľník Roland Deschain v nepodarenej adaptácii Temnej veže Stephena Kinga – a už ho tu máme opäť, tentoraz ako lekára Bena Bassa, ktorý spolu s fotoreportérkou Alex Martinovou (Kate Winslet) stroskotá s lietadlom uprostred krutých amerických hôr. Vysielačka je zdemolovaná, pilot mŕtvy, okolo len sneh, hory, skaly a  divočina. Let nebol ohlásený, nikto ich nehľadá. Dvojica cudzích ľudí sa musí spoľahnúť na vlastné sily. Adaptáciu románu Charlesa Martina z roku 2011 režíroval Palestínčan Hany Abu-Assad (nar. 1961), ktorý v Holandsku vyštudoval polytechniku a pôsobil ako letecký inžinier, kým sa nezačal zaoberať filmom. Jeho snímky Omar a Raj hneď teraz zažiarili v Cannes a Berlíne, boli nominované na Oscara, Raj hneď teraz získal Európsku filmovú cenu za scenár. Príležitosť nakrútiť svoj prvý hollywoodsky film dostal po tom, čo projekt opustili režisér Gerardo Naranjo aj s pôvodnými predstaviteľmi hlavných postáv Michaelom Fassbenderom a Margot Robbie. Exteriéry vznikali v Kanade, ateliérové zábery v Londýne.