Po strništi bos (Česko-Slovensko-Dánsko 2017)

postrnistibos111 minút.
Scenár: Jan Svěrák, Zdeněk Svěrák. Réžia: Jan Svěrák. Kamera: Vladimír Smutný. Strih: Alois Fišárek. Hudba: Michal Novinski. Účinkujú: Ondřej Vetchý, Tereza Voříšková, Alois Grec, Jan Tříska, Viera Pavlíková, Oldřich Kaiser, Zuzana Stivínová, Hynek Čermák, Petra Špalková, Zdeněk Svěrák, Sebastian Pošmourný, Miroslav Hanuš, Petr Brukner, Miroslav Táborský, Dominika Frydrychová, Ivana Lokajová, Martin Havelka, Martin Uhlíř, Václav Hubka, Josef Bedlivý, Viktor Antonio, Robert Bárta, Petr Reidinger, Marek Šimon a ďalší.
Slovenská premiéra 24. augusta 2017
Český oscarový scenárista a režisér Jan Svěrák napísal scenár pre svoj nový film podľa knihy svojho otca Jana Svěráka. Predchádza udalostiam z ich filmu Obecná škola z roku 1991. Vracia sa do času, keď otecko Edu Součka odmietne príslušnosť k nacistickým okupantom a celá rodina sa musí z Prahy odsťahovať na vidiek. Malé mesto, kde chlapec doteraz trávil len krátke chvíle prázdnin, sa stáva jeho domovom. Eda si musí nájsť cestu nielen k miestnej chlapčenskej partii, ktorej svet je úplne odlišný od toho mestského, ale aj k nečakanému rodinnému tajomstvu a vlastnej odvahe. Scenár začal vznikať prv ako kniha, v roku 2002. Po dlhom prepisovaní najskôr podľa neho Svěrák starší napísal a v roku 2013 vydal úspešnú knihu a napokon sa v roku 2016 začali i práce na jej filmovej podobe. Zdeněk Svěrák pôvodne odmietol rolu starého toca, ale napokon si zahral aspoň pána riaditeľa obecnej školy.