Kráska a zviera (USA 2017)

kraska a zvieracBeauty and the Beast
130 minút.
Scenár: Stephen Chbosky, Evan Spiliotopoulos. Réžia: Bill Condon. Kamera: Tobias A. Schliessler. Strih: Virginia Katz. Hudba: Alan Menken. Účinkujú: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan, Haydn Gwynne, Gerard Horan, Ray Fearon, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson, Nathan Mack, Audra McDonald, Stanley Tucci, Gugu Mbatha-Raw, Clive Rowe a ďalší.
Slovenská premiéra 16. marca 2017
V roku 1740 francúzska spisovateľka Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve publikovala rozprávku o krásnej dievčine a mužovi premenenom na odporné zviera La Belle et la Bête. V roku 1756 ju prepísala do novej podoby Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Podľa jej verzie v roku 1946 nakrútil Jean Cocteau legendárny film s Jeanom Maraisom a Josette Day. Prvá animovaná verzia vznikla v Sovietskom zväze v roku 1952 pod názvom Аленький цветочек, režisérom bol Lev Konstantinovič Atamanov. Až v roku 1991 sa témy zmocnili štúdiá Walta Disneyho. Skladateľ Alan Menken za hudbu a pieseň Beauty and the Beast získal dva Oscary. Teraz sa štúdiá k rozprávke vrátili v rámci série prerábok slávnych kreslených disneyoviek do výpravnej hranej podoby s hviezdnym obsadením. Investovali 160 miliónov dolárov a do hlavných úloh angažovali Emmu Watsonovú s Danom Stevensom. Základom soundtracku je pôvodná Menkenova hudba.