Všetci sme muzikanti

Muzzikantilogo resizeRežisér kultovej Fontány pre Zuzanu Dušan Rapoš nakrútil nový romantický hudobný film. Muzzikanti sú hudobnou romancou plnou pesničiek a melódií, od folklórnych koreňov až po mladú rockovú súčasnosť. Dej filmu sa odohráva na česko-slovensko-poľskom trojmedzí v drsnom, ale pôvabnom kraji Těšínskeho Sliezka.

Slovo chlapa tu má stále svoju silu, pôvab žien priťahuje od nepamäti a hudba má svoje nezastupiteľné miesto. Jednoducho magický kraj, pre zdanlivo obyčajné a predsa len osobité a hlbokou ľudskosťou pretkané príbehy s dobrým koncom... Herec Pavel Kříž, známy predovšetkým sériou o Básnikoch, v Muzzikantoch stvárňuje drsného rockera Izzyho, ktorý prevádzkuje horský kemp. Do úlohy jeho priateľky obsadili tvorcovia poľskú herečku Michalinu Olszańskú, ktorá zažiarila v titulnej úlohe strhujúcej životopisnej drámy Ja, Olga Hepnarová (2016). Pokojný život dvojice však naruší príchod partie hudobníkov z Prahy. Na jej čele stojí Martin Dejdar, ako hasnúca popová hviezda, mladý muzikant Patrik Děrgel a Maroš Kramár ako hudobný producent.

Scenár filmu napísal úspešný český textár, producent a moderátor Petr Šiška. Vo filme sa po dlhých 15 rokoch (!) objaví i spevák a skladateľ Jaromír Nohavica, ktorý hral naposledy v kultovom filme Rok diabla (2002) a ktorý si v Muzzikantoch zaspieva a zahrá samého seba, Peter Cmorík - víťaz súťaže Slovensko hľadá Superstar a štvornásobný víťaz slovenskej ankety Zlatý slávik, či režisérova manželka Eva Vejmělková (Fontána pre Zuzanu, Jak básníkům chutná život). V epizódnych úlohách sa mihnú populárni Jakub Kohák, Leoš Mareš a Patrik Hezucký„Napriek drsnému kraju, v ktorom sa filmový príbeh odohráva, sme sa rozhodli nakrútiť optimistický film, pretože tamojší ľudia svoj niekedy ťažký údel, znášajú s veľkou dávkou hrdosti, optimizmu a humoru. A samozrejme im pomáha i vášnivá, melodická a energiu vyžarujúca hudba, ktorá je tomuto kraju vlastná rovnako ako krása žien a chlapské podanie ruky, ktoré má väčšiu cenu ako papierovú zmluva.“- komentuje Dušan Rapoš.

Režisér, scenárista a hudobný skladateľ Dušan Rapoš (1953), má vo svojej filmografii filmy ako Utekajme, už ide, Fontána pre Zuzanu 1-3, Rabaka, Suzanne, Cinka Panna či dokument  Karel Kryl - Kdo jsem. Fontána pre Zuzanu 2 a 3 a Suzanne, sú v prvej desiatke divácky najúspešnejších slovenských filmov posledných 30 rokov.