Policajtov švagor (Ride Along 2)

Policajt6 resizePo prekvapivom úspechu filmu Ride Along z roku 2014 sa okamžite pošuškávalo o nakrútení dvojky. Účasť komediálnej hviezdy posledných rokov, Kevina Harta, na spoločnom projekte s raperom Iceom Cubem zaznamenala neočakávane dobrý zárobok a nastavila pomyselnú latku celkom vysoko. O dva roky neskôr tu teda máme další film z ich spoločnej dielne, znovu pod taktovkou Tima Storyho.

Dej tejto policajnej komédie začína okamžite po udalostiach z jednotky. Detektív James Payton (Ice Cube) je uznávaným členom policajného oddelenia v Atlante, zatiaľ čo Ben Barber (Kevin Hart) je už síce oficálne Policajt10 resizepolicajtom, no stále si nevybudoval rešpekt, o ktorom sníva. Rovnako ako v prvom filme sa Ben stále neoblomne pokúša získať si priazeň a rešpekt svojho budúceho švagra, no jeho snaha neraz vyústi do nie príliš priaznivého výsledku, i keď len nechtiac. Hneď v prvých scénach filmu môžeme vidieť ako pri práci v utajení Benovi vypadne jeho policajný odznak, čo spôsobí, že Jamesov partner skončí v nemocnici so strelným poranením.

Tvorcovia nám v úvode stručne objasnia, čo sa dialo s postavami počas kratučkej pauzy v deji medzi dvoma filmami. Pokým Ben a Jamesova sestra Angela (Tika Sumpter) sú vo Policajt5 resizevíre svadobných príprav, James, pohltený svojou prácou má veľmi chabý spoločenský život a jedinou osobou, ktorej venuje pozornosť je jeho sestra. Ako  vo väčšine pokračovaní komerčne úspešných filmov aj tomuto projektu bol odklepnutý väčší rozpočet, aby mohol divákovi poskytnúť viac akcie, humoru a sympatických nových postáv. Po tom, ako sú James a Ben vyslaní do Miami, je nám predstavený nový šéf drogového podsvätia s prstami v politike, Antonio Pope (Benjamin Bratt). Partia policajtov sa tak isto rozrastie o Policajt3 resizekrásnu detektívku Mayu (Olivia Munn) a hackera menom A.J. (Ken Jeong), ktorí sa spolu s Benom postarajú asi o najväčšiu porciu zábavy na plátne. Pridaním nových postáv tvorcovia trochu uľahčili život Kevinovi Hartovi, ktorý na svojich pleciach niesol väčšinu, ak nie celú nálož vtipov v prvej časti. Tak isto sa mu ušlo aj menej času na plátne, čo má zrejme na svedomí zámer režiséra trochu viac sa sústrediť na scenár než na Hartove grimasy, a tiež fakt, že väčším počtom postáv na obraze sa film odlišuje od jednotky, čo v Hollywoode nikdy nie je na škodu.

Policajt resizePovedzme si však na rovinu, ľudia nejdú na film ako je tento kvôli skvelému a prepracovanému scenáru. Chcú sa uvoľniť a dobre sa pobaviť, a aj keď možno Ride Along 2 nie je tak vtipný ako jednotka, svoj účel splní. Nad väčšinou vtipov sa minimálne pousmejete, väčšinu z nich má na konte duo Hart - Jeong. Pri nakrúcaní sa určite skvele bavili aj samotní herci, veď scéna s CGI aligátorom či A.J.-ov hysterický krik, kedykoľvek naňho niekto vytiahol zbraň, sú zábavné a nenútené hneď na prvý pohľad. Hart síce občas zjavne tlačí na Policajt3 resizepílu, no jeho fanúšikovská základňa je dosť široká a ľudia obľubujúci komediálny žáner mu určite jeho občasné silené prehrávanie odpustia. Nejedná sa o žiadny závratný počin, no myslím, že svoje peniaze si zarobí a zostane aj niečo navyše na nakrútenie tretieho dielu, o ktorom sa už čo to hovorí.

Ak sa rozhodnete zájsť na tento film, pravdepodobne ste už videli všetko ostatné čo vaša miestna kinosála ponúka. S vedrom pukancov to ujde, inak slabší priemer a menej vtipný nasledovník prvého dielu.

Policajt7 resizePolicajtov švagor (Ride Along 2), USA, 2016
Dĺžka: 101 minút
Réžia: Tim Story
Scenár: Phil Hay, Matt Manfredi, Greg Coolidge
Kamera: Mitchell Amundsen
Strih: Peter S, Elliot
Hudba: Christopher Lennertz
Hrajú: Olivia Munn, Kevin Hart, Ice Cube, Ken Jeong, Tika Sumpter, Bruce McGill, Benjamin Bratt,Glen Powell, Sherri Shepherd, Carlos Gómez, Rey Hernandez, Hunter Denoyelles, Robert Pralgo, Arturo del Puerto, Rick Ross, Libby Blanton, Tom Stedham, Boualem Hassaine, Mary Farah, T.I., Shaker Sangam
Premiéra v SR: 28. januára 2016