Vianoce a spol. (Francúzsko 2017)

Vianoce-a-spolSanta & Cie
Rodinná komédia,99 minút
Scenár a réžia: Alain Chabat. Kamera: Antoine Sanier. Strih: Grégoire Sivan. Hudba: Matthieu Gonet. Hrajú: Alain Chabat, Pio Marmaï, Golshifteh Farahani, Audrey Tatou, Grégoire Ludig, Jean-Pierre Bacri, Mark Grosy, Kyan Khojandi, Patrick Timsit, Thomas Vandenberghe a ďalší.
Slovenská premiéra: 13. decembra 2018
Štedrý večer je už za rohom a nič nejde podľa plánu. 92 tisíc elfov v Santovej dielni na darčeky z ničoho nič ochorie a všetci padajú na zem ako podťatí! To je pre Santu (Alain Chabat) veľká rana. Kto pre deti z celého sveta pripraví darčeky pod stromček? Nemá inú možnosť, len so svojimi sobmi a saňami sa musí neplánovane vypraviť na Zem, aby zohnal účinný liek, ktorým svojich pomocníkov vylieči. Po dobrodružnom lete v búrke pristane so svojím záprahom v Paríži a sánky zaparkuje neďaleko slávneho kabaretu Moulin Rouge a potom konečne dôstojne vstúpi do lekárne so žiadosťou o potrebné lieky medzi nič netušiacich ľudí. A práve v tejto chvíli zistí, že jeho výprava nebude až taká jednoduchá. Pomerne rýchlo a nedobrovoľne sa vďaka neočakávaným nedorozumeniam presunie na policajnú stanicu a potom dokonca aj do cely predbežného zadržania. Našťastie si v tejto zložitej situácii dokáže nájsť nových spojencov, s ktorých pomocou sa mu snáď podarí kúzlo Vianoc zachrániť... Vo francúzskej rodinnej komédii Vianoce a spol. sa v hlavnej role predstaví sám režisér a herec Alain Chabat (Asterix a Obelix: Misia Kleopatra, RRRrrrr!!!), podporia ho napríklad Audrey Tautou (Amélia z Montmartru, Šifra majstra Leonarda), Pio Marmaï (Víno nás spojuje) či Golshifteh Farahani (Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta, Paterson).