Fantastická štvorka (USA 2015)

fan4-2The Fantastic Four
100 minút.
Scenár: Simon Kinberg, Jeremy Slater, Josh Trank. Réžia: Josh Trank. Kamera: Matthew Jensen. Strih: Elliot Greenberg, Stephen E. Rivkin. Hudba: Marco Beltrami, Philip Glass. Účinkujú: Miles Teller, Kate Mara, Michael B. Jordan, Jamie Bell, Toby Kebbell, Reg E. Cathey, Tim Blake Nelson, Mary Rachel Dudley, Han Soto, Marco St. John, Don Yesso, Anthony Reynolds, Dan Castellaneta, Tim Heidecker, Wayne Pére, Lance E. Nichols a ďalší.
Slovenská premiéra 13. augusta 2015
Pretože trikových veľkofilmov z komiksového impéria vydavateľstva Marvel nikdy nie je dosť (teda aspoň podľa vydavateľstva Marvel), rozhodli sa marvelovci ešte viac zahustiť marvelovskú atmosféru v kinách a prichádzajú s čerstvo rebootovanou Fantastickou štvorkou podľa komiksov Stana Leeho a Jacka Kirbyho, vychádzajúcich od roku 1961. Ben, Sue, Johnny a Reed ako všetci obyčajní mladí outsideri s obľubou skúmajú svety v iných dimenziách. Jedným z následkov je ich postihnutie nadprirodzenými outsiderskými schopnosťami. Zo Sue sa stane Invisible Woman, ktorá sa  dokáže ukrývať za silové pole, Johnny ako Human Torch vie kedykoľvek vzplanúť a zmeniť sa na horiacu pochodeň, Reed alebo Mr. Fantastic môže takmer neobmedzene naťahovať svoje telo ani z kaučuku a z Bena sa stane Thing, kamenný obor s nadľudskou silou. Slovom – takí normálni outsideri. A len náhodou sa náš svet v našich dimenziách krátko po premene outsiderov na nadľudí ocitne v strašnom nebezpečenstve hrozného zániku, pred ktorým ho môže zachrániť len… no, hádajte kto?! Úzko špecializovaný scenárista a režisér Josh Trank má za sebou jediný celovečerný film – v roku 2012 nakrútil sci-fi thriller Kronika o trojlístku stredoškolákov, obdarených nadprirodzenými schopnosťami.