KINEČKOmá šikmé oči!

Kinečko logo resizePoznáte KINEČKO? Je to jediný slovenský dvojmesačník o filme, ktorý odráža kinematografiu v súčasných a premenlivých súvislostiach a podporuje písanie o filme, ako relevantnú súčasť živej kinematografie. Práve v týchto dňoch vyšlo nové číslo KINEČKO má šikmé oči, poskladané z úlomkov toho, čo sa nám podarilo z našej slovenskej perspektívy zistiť o thajskej kinematografii, ale aj kinematografiách diametrálne odlišných, akou je napríklad tá naša.

Na Ceste okolo sveta sa Miro Ulman zhováral s thajským režisérom Apichatpongom Weerasethakulom, ktorého film Strýko Búnmí vyhral v roku 2010 filmový festival v Cannes. A práve v tomto čísle KINEČKA nájdete najsviežejší film Apitchapong  resizeFilm Výstava resizetohto režiséra – Mekong Hotel aj na DVD. Podobne ako vo svojich predchádzajúcich dielach, aj v Mekong Hotel Weerasethakul výrazne čerpá z thajského prostredia, mytológie a kultúry, no robí tak spôsobom vychádzajúcim z európskej moderny a amerického experimentálneho filmu. Viac o thajskej kinematografii a jej spoločenských súvislostiach Vám napovie článok Ostrov plný fantázie od Daniela Vadockého. Na ceste sa započúvate prostredníctvom recenzie Mareka Hudeca aj do soundtracku k mysterióznemu seriálu Les Revenants, ktorý vyšiel na značke Rock Action 25. februára 2013.

Slovenský film v detaile vám poskytne odpoveď na otázku Vidieť či nevidieť: film Výstava cez dva pohľady filmových profesionálov strihača Mareka Kráľovského a dokumentaristu Maroša Beráka. Taktiež si budete môcť prečítať rozhovor Terezy Oľhovej a jej brata Adama Oľhu, ktorého filmový debut s názvom Nový život, intímny rodinný rozhovor nedávno rozčeril vody Slovenského dokumentu. Keďže na Slovenský film naozaj nazeráme v detaile môžete si v prečítať aj rozhovor Kataríny Tomkovej s Mirou Fornay, režisérkou filmu Môj pes Killer, ktorý práve teraz robí po celom svete dobré meno slovenskému filmu. O jeho kvalitách sa dočítate aj v recenzii Žofie Bosákovej.

Suterén resizeLahôdku nájdete aj v suteréne, kde náš redaktor Hluk v článku Motorky, mutanti a kovošrot analyzuje styčné body japonskej cyberpunkovej kinematografie.

Krásny spot na nové číslo KINEČKOmá šikmé oči nájdete tu: https://vimeo.com/64623483. Môžete za ho slušné 3 eurá kúpiť na týchto miestach: http://kinecko.com/WE3/predaj/, alebo si ho jednoducho predplaťte na: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript..