Na Moste slávy za Hercovu misiu Miroslav Donutil

Miroslava Donutila si iste všetci pamätajú z komédií z vojenského prostredia ako Tankový prapor a Čierni baróni. Naposledy ho mohli vidieť ako cynického právnika v úspešnom filme  Román pre mužov. Na tlačovej besede na otázku, čo pre neho ocenenie Hercova misia znamená povedal: „ Je pre mňa veľkou poctou prijať túto cenu. Herci radi hovoria, že ceny nepotrebujú. Nie je to pravda, lebo sú veľkým zadosťučinením, že si ich prácu niekto všimol a rozhodol sa im udeliť cenu. Som rád, že si Hercovu misiu  môžem prevziať. Je to síce len jedna z cien, ale veľkým povzbudením pre ďalšiu činnosť. Rokmi totiž motivácia ubúda a cena pomkne k pokračovaniu.“ Miroslav Donutil má rád Slovenské rád sa Donutil resizesem vracia a nerobilo mu problém odpovedať v oboch jazykoch – po slovensky a po česky. Nemyslí si, že si sám určil dráhu prevažne komických rolí myslí si, že herec je herec a či sa stane komikom je dané tým aký repertoár mu ponúknu. Herci však uprednostňujú striedanie vážnych a komických úloh. „V USA si divadelní, televízni a filmoví herci strikne rozdelení u nás to, našťastie,  nie je také vyhranené.“ Úlohy si vyberá starostlivo, neberie každú rolu, ponúkajú mu veľa scenárov. „ Mám ich doma skutočné množstvo, ale väčšina nie sú také, aké by som si predstavoval, a preto sa rozhodnem len pre ten, ktorí ma okamžite osloví. Naposledy to bol Román pre mužov.“

Inscenácia Čapkovej veci Vec Makropulos v pražsko Národnom divadle režisérom Robertom Wilsonom sa považovala za najväčšiu udalosť sezóny, ale nemala tie najlepšie kritiky. Čo si o tom myslím Miroslav Donutil ? „"Práca na inscenácii bola veľmi poučná a pre mnoho kritikov nepochopiteľná, lebo sa ani nemohli stotožniť, s tým čo videli. Wilson je jedným z najväčších divadelných režisérov a urobil z inscenácie veľkolepú, svetelne pohybovú show, s ktorou uspel vo svete a stal sa slávnym. To, že sa nejakému kritikovi nepáči nie je podstatné. Česká divadelná kritika v súčasnosti pokrivkáva, to nie je kritika, ale len popisky. Nie je však náhoda, že sme sa s touto inscenáciou obchádzame svet. Boli sme v Neapoli, v Južnej Kórey, čaká nás zájazd do Brazílie, Spojených štátov, Istanbulu a Portugalska, možno aj do Argentíny. Inscenácia má veľký ohlas a diváci sú nadšení. A to, že nejakí kritik nie je nadšený to neberiem vôbec vážne.“ Hovorilo sa aj pripravovanom filme Trigon Production Grécky sen, v ktorom by hlavnú úlohu mal hrať Miroslav Donutil, autorom scenára je Ivan Hubač a uvažuje sa o gréckom režisérovi. “ Je to pravda, scenár existuje a je to príbeh človeka, ktorý v 50. roku svojho života v roku 1989 stratil pôdu pod nohami a vybral sa do sveta. Je to veľmi pekný a krutý príbeh. Ak dôjde k realizácii budem veľmi rád, ale záleží to na producentovi.“
Na čo sa pripravuje ? „Mal by som nakrúcať film Sluha dvoch pánov s režisérom Jirkom Strachom, a to v Benátkach v máji budúceho roku.“

Herec sa pôvodne chcel stať novinárom. Prečo sa nakoniec rozhodol pre herectvo ? „ Čítal som v Mladom světe reportáže zo sveta žurnalistu Rudolfa Křesťana, Vtedy po svete ešte nikto necestoval a zatúžil som po takej profesii. Keď som neskôr zistil  čo toto povolanie obnáša, som rád, že sa mi to nepodarilo.“ O humoristoch, komikoch sa hovorieva, že sú v súkromí morózni a málovravní. Čo vy na to?„Mám pocit,že sa doma správam prirodzene“.