Plechový bubienok – režisérsky zostrih (NSR-Francúzsko-Poľsko-Juhoslávia 1979-2010)

plechovy bubienokDie Blechtrommel – Director’s Cut
164 minút.
Scenár: Jean-Claude Carrière, Volker Schlöndorff, Franz Seitz, Günter Grass. Réžia: Volker Schlöndorff. Kamera: Igor Luther. Strih: Suzanne Baron. Hudba: Maurice Jarre. Účinkujú: Mario Adorf, Angela Winkler, David Bennent, Katharina Thalbach, Daniel Olbrychski, Tina Engel, Andréa Ferréol, Heinz Bennent, Ilse Pagé, Otto Sander, Charles Aznavour, Stanisław Michalski, Beata Poźniak Daniels, Raphaël Vogt, Wojciech Pszoniak, Günter Meisner, a ďalší.
Slovenská premiéra 19. októbra 2017
Zlatá palma festivalu v Cannes i Oscar zdobia adaptáciu románu nositeľa Nobelovej ceny za literatúru Güntera Grassa z roku 1959, ktorú v roku 1979 nakrútil západonemecký režisér Volker Schlöndorff so slovenským kameramanom Igorom Lutherom, francúzskou strihačkou Suzanne Baron, francúzskym skladateľom Mauricom Jarrem a s medzinárodným hereckým obsadením. Dej sa odohráva v rokoch 1899 – 1945 a sleduje osudy postáv na pozadí premien mesta Gdaňsk. Rozprávačom je Oskar Matzerath, ktorý sa z odporu voči krutému a pokryteckému svetu dospelých rozhodne pri svojich tretích narodeninách prestať rásť. Detinskosť mu zachováva odstup, nezávislosť a slobodu. Jej príznakom sa stáva plechový bubienok, na ktorý vytrvale bubnuje. Autor predlohy Günter Grass špeciálne pre film napísal dodatočné dialógy. V roku 2010 film vyšiel na disku Blu-ray v predĺženej režisérskej verzii, v ktorej sa teraz dostávaj aj do slovenských kín v rámci prehliadky Projekt 100.