Kým nás svadba nerozdelí (Francúzsko 2017)

Kym-nas-svadba-nerozdeli-2Le sens de fête
Komédia, 115 minút
Scenár a réžia: Oliver Nakache, Eric Toledano: Kamera: Dabid Chizallet.Strih: Dorian Rigal-Ansous. Hudba: Avishai Cohen. Hrajú: Suzanne Clément, Gilles Lellouche, Jean-Paul Rouve, Kevin Azaïs, Benjamin Lavernhe, Judith Chemla, Jean-Pierre Bacri, Vincent Macaigne, Hélène Vincent, Jackee Toto, Alban Ivanov, William Lebghill, Antoine Chappey a ďalší.
Slovenská premiéra: 23. novembra 2017
Zorganizovať svadbu nie je jednoduchá záležitosť. A ak sa má pompézna slávnosť konať na francúzskom zámku zo 17. storočia, je jasné, že nič nepôjde ľahko a pokazí sa všetko, na čo si len spomeniete. Profesionálna svadobná agentúra má na problémy 24 hodín, počas ktorých sa vŕši jeden za druhým. Svadba Pierra (Benjamin Lavernhe) a Hélény (Judith Chemla) má byť vyvrcholením tridsaťročnej práce šéfa agentúry Maxa Angélyho (Jean- Pierre Bacri). To by však nesmel z kamarátstva zamestnať fotografa, ktorého väčšmi ako fotenie zaujíma pohostenie či narýchlo zohnať záskok za kapelu, pre ktorú je „decentná zábava“ neznámym pojmom. A svadbu na dokonalú grotesku zmení Pierrovo polnočné prekvapenie... Komédia od režisérov úspešnej snímky Nedotknuteľní (2011) sa pravdepodobne inšpirovala skvelou argentínskou čiernou komédiou Divoké historky (2014) a rozhodne poteší srdce každého (najmä) škodoradostného diváka. Snímka je zaujímavým vkladom do kategórie svadobných komédií, keďže sa nesústreďuje na protagonistov svadby, ale na tých, čo ju organizujú a sú vždy v pozadí.