Grand Prix pre film Po stopách Džingischána

Hory a mesto logo. jpg resizeFestival Hory a mesto 2012 už pozná víťaza filmovej prehliadky. Je ním mimoriadne pôsobivý film o 10 000 kilometrovej púti Austrálčana Tima Copea z Mongolska do Maďarska na koni, ťave aj peši – Po stopách Džingischána. Film vyhral Grand Prix aj na vancouverskom festivale horských filmov VIMFF 2012. Úspešné boli aj slovenské filmy a mimoriadne veľkému záujmu sa tešili aj Cestokluby. Čísla návštevnosti ešte nie sú uzavreté, no plné sály napovedajú, že záujem o festival z roka na rok rastie.

Trinásty ročník Medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva Hory a mesto ukončila prehliadka víťazných filmov.  V priebehu piatich dní ponúkol 52 filmov, 11 hlavných hostí, 18 prednášok cestoklubov Kino Svet, 7 fotovýstav, víkendové lezecké preteky a ďalšie sprievodné aktivity v priestoroch bratislavského Auparku a v multiplexe Cinema City.

„Pôvodne sme váhali, či zaradiť do programu Hory a mesto trojhodinový film, keďže festivalová štruktúra programových blokov uprednostňuje skôr kratšie alebo stredometrážne filmy. Nakoniec sme sa rozhodli venovať Džingischánovi samostatný blok a ukázalo sa, že sa to oplatilo. Tento film bol vypredaný, ľudia sa naň už vopred tešili a hovorilo sa o ňom skôr, než sa premietal.“ povedal o najlepšom filme tohtoročného festivalu jeho programový riaditeľ Alan Formánek.

Pygmejovia 3 resizeCenu v kategórii Vzduch získal svieži humorný film o dvoch priateľoch, ktorí testujú hranice slacklajny, voľného lietania a priateľstva Verím, že dokážem lietať - Let Francúzikov.  V kategórii Voda porotu najviac oslovil americký film Solitér za poetické zobrazenie lyžovania a snowboardingu v odľahlých horských oblastiach. Do USA poputuje aj cena za najlepší film v kategórii Skala, ktorú získal film Zima za pravdivý príbeh zimnej expedície. Cena v kategórii Zem zostáva doma na Slovensku. Patrí uznávanému a úspešnému režisérovi Pavlovi Barabášovi za jeho najnovší film Príbehy tatranských štítov. Porota vyzdvihla „zobrazenie unikátnej histórie Tatier“. „Bohatá faktografia a unikátne príbehy. Pekné filmové spracovanie množstva informácií týkajúcich sa tatranských štítov a dávnych prvovýstupov na ich vrcholy,“ píše sa ďalej vo vyhlásení členov poroty. Pavol Barabáš získal ešte aj ďalšiu cenu - Cenu Literárneho fondu a to za svoj film Pygmejovia - deti džungle (záber z filmu), pri ktorom porota ocenila najmä spojenie cestovateľských a režisérskych skúseností, vďaka ktorým sa filmárovi podarilo dostať sa do bezprostrednej blízkosti týchto plachých prírodných ľudí.

Viac: www.horyamesto.sk,  Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.