Lov (The Hunt)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Lov9 resizeLen máloktorý film, ktorý sa má objaviť v bežnej kinodistribúcii, vzbudí takú kontroverziu ešte pred svojim vydaním. Snímke Lov sa to bezpochyby podarilo.

 Celá kauza sa začala odvíjať ani nie týždeň po zverejnení prvej ukážky. Vtedy totiž Universal Pictures prestali propagovať svoju novinku pre masakre v Daytone a El Pase a film dočasne odložili. To však bol iba začiatok, pretože vďaka svojej tematike snímka pritiahla pozornosť viacerých strán. Mimo iné aj Fox News, ktorí si jej dej aj bez zhliadnutia interpretovali ako propagáciu násilia páchaného liberálmi na konzervatívcoch a podporovateľoch Donalda Trumpa. Čo zákonite upútalo i Lov2 resizesamotného prezidenta, ktorý okamžite odsúdil všetky podobné ladené filmy, a to bol posledný klinec do jej rakvy. Aspoň na istý čas.

 

Na tomto mieste sa dá akurát horlivo diskutovať nad pokrytectvom, ktoré vládne v Amerike, nakoľko tematicky oveľa diskutabilnejším dielam nebola venovaná ani zďaleka taká pozornosť, ak teda vôbec. Aj preto je potešujúce je, že jej tvorcom sa nakoniec dostalo zadosťučinenia a Lov sa dostal do amerických kín, hoci s polročným oneskorením. Išlo však o smiech cez slzy, pretože v tých dňoch začala vo svete zhodou okolností naplno prepukať pandémia koronavírusu... no a zvyšok si môže každý domyslieť. Púť Lov6 resizekinosálami teda skončila skôr, ako sa mohla začať a definitívne tak urobila bodku za touto umelo nafúknutou bublinou.

 

O čo vlastne vo filme ide? V centre diania je skupinka ľudí, ktorí sa navzájom nepoznajú, pričom každý z nich pochádza z odlišného kúta Ameriky. Hoci je všetkým po prebudení na neznámej lúke jasné, že niečo nie je v poriadku, nikto z nich netuší, že prešiel dôkladným výberom, aby sa stal lovnou zverou. No kto to celé vymyslel a za akým účelom? Podarí sa niekomu z nich prežiť a súčasne i nájsť odpovede na tieto otázky? Brutálna hra na mačku a myš sa môže začať..

 

Lov7 resizeHoci sa Lov mohol uberať cestou klasického akčného hororu, jeho tvorcovia na čele s režisérom Craigom Zobelom (Z for Zachariah) a scenáristami Nickom Cusom a Damonom Lindelofom (napríklad i seriál Watchmen) sa rozhodli uprednostniť satirický štýl. A hoci platí, že viaceré scény nie sú príliš vhodné pre citlivejšie povahy, satira tu hrá skutočne prím od úplného začiatku a neustále ju podporuje aj čierny humor. Lindelof, ako jeden zo scenáristov, sa inak nechal počuť, že jeho snahou bolo vymaniť sa z čiernobieleho videnia sveta a ukázať dve skupiny ľudí, ktorí si navzájom nerozumejú, v dôsledku čoho sú schopní dopúšťať sa voči sebe extrémneho Lov5 resizenásilia. To sa mu však nepodarilo na sto percent, pretože hoci na oboch stranách absentujú vyložene sympatické postavy, ku koncu bude divák beztak držať palce skôr „lovnej zveri“.

 

Je to však nutné zle? Ak bolo cieľom vytvoriť film s istým spoločenským presahom, pri ktorom sa dá i zasmiať (znovu slová samotných autorov), potom určite nezlyhali. Obzvlášť fantastická je zoznamovacia sekvencia na lúke, ktorá síce neprekvapí ostrieľanejšieho diváka, no tomu zvyšku zrejme ponúkne veľmi šikovnú hru s očakávaniami. Každý, kto sledoval marketingovú kampaň, už síce dávno vie, kto je vlastne hlavným hrdinom, no i tak ide o mimoriadne elegantný úvod, kde sa každú chvíľu narúšajú Lov4 resizepapierové predpoklady. A hoci je pravdou, že v strednej časti film zvoľní až príliš, záverom na nože, a to doslova, to dokáže patrične vynahradiť.

 

Aby sme si to zosumarizovali, Lov nie je žiadnym veľdielom a o pár rokov sa naň bude zrejme spomínať iba v súvislosti s vyššie popísanou nezmyselnou kauzou. V danom žánri už nepochybne vznikli aj inteligentnejšie satiry, pričom absolútnym kráľom je zrejme Chata v horách od Jossa Whedona a Drewa Goddarda z roku 2012. Ani z tohto pohľadu však nejde o úplne premárnený čas a ako jednoduchá oddychová zábava určená špecifickému divákovi dokáže poľahky naplniť vytýčené ciele.

 

Lov10 resizeLov (The Hunt), USA, 2020
Dĺžka: 90 minút
Réžia: Craig Zobel
Scenár: Nick Cuse, Damon Lindelof
Kamera: Darran Tiernan
Hudba: Nathan Barr
Scénografia: Matthew Munn
Kostýmy: David Tabbert
Producenti: Jason Blum, Damon Lindelof
Hrajú: Betty Gilpin, Hilary Swank, Ike Barinholtz, Wayne Duvall, Ethan Suplee, Emma Roberts, Christopher Berry, Sturgill Simpson, Kate Nowlin, Amy Madigan, Justin Hartley, Glenn Howerton, Macon Blair, Teri Wyble, Steve Coulter, J.C. MacKenzie, Reed Birney, Juan Gaspard, Jim Klock, Sylvia Grace Crim, Dean J. West, Vince Pisani, Hannah Alline
Distribúcia: CinemArt SK
Premiéra v SR: 11. júna 2020
Foto: CinemArt  SK

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.