Nina

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Nina resizeAnimátorské tvorivé duo Veronika Obertová a Michaela Čopíková, známe pod spoločným menom Ové pictures, sa pustilo do náročného projektu, s minimalizovaním počítačovej postprodukcie, vytvorili prostredníctvom techniky stop-motion, svoj zatiaľ najväčší, síce minutážou stále krátkometrážny film, Nina.

Animátorky si zvolili pomerne ťažkú cestu, retro návrat k tradičnému spôsobu výroby animovaných filmov, spomínanú stop- motion techniku, ktorej pracovný postup spočíva v samostatnom nasnímaní každého pohybu a následnom prehraní jednotlivých políčok tak, že vzniká plynulý pohyb. Táto technika je náročná predovšetkým na čas, príprava jednotlivých scén si vyžaduje mravčiu prácu s dôrazom na detaily. Autorky zvolili prácu s pevnými objektmi vyrobenými z Nina 3 resizetvrdého papiera, s ktorými sa pracuje ťažšie, ako s ohybným materiálom („mäkkým“ telesom vo filme je čierny chvost strašidla, ktoré je personifikáciou strachu detského hrdinu). Každý záber filmu je unikátnym výtvarným dielom.
Príbeh filmu Nina je vystavaný zo zaujímavých a neokukaných detailov rovnako precízne ako jeho obrazové stvárnenie. Autorky našli vo svojom priestore dôležité maličkosti, ktoré v kontexte príbehu nadobúdajú nový rozmer, zároveň dokonale odhadli balans, obraz i príbeh sú v harmonickej symbióze, túto súhru dotvára výborne zvolená autorská hudba mladých slovenských hudobníkov Ink Midgeta a Pjoniho.

 

Nina 2 resizeMinimalistický scenár Petra Minára je vystavaný z tých najobyčajnejších pocitov malého/ veľkého chlapca objavujúceho svet, priateľstvo i lásku ani náhodou však nepôsobí banálne, ba práve naopak, je úprimne autentický a osobito autorský vo všetkých smeroch. Film stojí na plachých pohľadoch, dotykoch, vychádza z krehkosti detského sveta, ktorý je zraniteľný a zároveň nezničiteľný pre svoju čarovnú auru a schopnosť snívať. Detské vnímanie „vesmírnych zákonov“ je komické, svojou prostotu osloví všetkých, deti i dospelých, metaforicky sa dotýka podstaty vzťahov, záverečná pointa zo svojich hrdinov doslova strhne paplón a odhalí ich skutočné obavy. Strach sa zo života nevytráca, len mení tvar, z čertovského chvosta neznámej obludy z tmy, sa z odstupom času stáva obyčajný strach z lásky. Strach stráca svoju mystickosť, hanblivosť sa mení na každodenné spochybňovanie zvolenej cesty, s čím sa teda vonkoncom nebojuje ľahko. Bojuje sa s tým ťažko. Nina je výsledkom precíznej práce talentovaných tvorcov a zároveň filmom, ktorý sa môže smelo postaviť svetovej konkurencii.

Nina, Slovensko, 2014
Dĺžka:  17 minút
Réžia: Veronika Obertová, Michaela Čopíková
Scenár: Peter Minár
Kamera: Juraj Chlpík
Premiéra v SR: 9. októbra 2014
Foto: ASFK

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.