Režisér Zdeněk Troška nakrúca novú komédiu

S  novou komédiou v „sluncesenovskom“ štýle prichádza scenárista a režisér Zdeněk Troška. Už 22. mája začali v južných Čechách nakrúcať nový film Babovřesky … aneb z dopisu venkovské drbny. Diváci a milovníci klasických Troškových komédií sa tak môžu tešiť na známe herecké tváre a skvelú filmovú zábavu.

Vo filme budú mať diváci možnosť s ľahkým a komediálnym nadhľadom sledovať vŕšiacu sa radu až neuveriteľných súhier náhod a nedorozumení, ktoré zamotajú hlavu aktérom príbehu v obci Babovřesky, niekde pri Budějciach.

Podtitulok „z listu dedinskej klebetnice“ napovedá, že na scénu vstupujú miestne zbožné ženy na čele s Horáčkovou - „univerzálnou klebetnicou“, ktorá pracuje na Obecnom úrade a sedí v kostole vždy v prvej lavici. O všetkom vie, od všetkého má kľúče, všade bola dvakrát... a vynucuje si právo do všetkého zasahovať a hovoriť. Práve do tejto dedinky prichádza koncom jari nový farár. Zbožné žienky čakajú starého dôstojného pána, ale z auta vyskočí mladý, vyšportovaný, tridsaťročný muž a tým sa všetko začína...

Pre komédiu si tvorcovia filmu zvolili juhočeské dedinky v štýle sedliackeho baroka – Netolice, Pištín, Záboří, Dobčice. Tie budú ústredným dejiskom príbehu, kde rozhodne nebudú chýbať svojrázne dedinské postavičky v podaní známych českých hercov. V príbehu nechýba ani láska, žiarlivosť, závisť, intrigy a najmä – plno vtipných okamihov, v ktorých sa možno niektorí i nájdu. Ako sám Zdeněk Troška prezrádza – „Je to proste film tak „trošku“ zo života.“

Do hlavných úloh obsadili tvorcovia hercov zvučných mien: Lukáša Langmajera, Janu Synkovú alias promovaného psychológa Kudlákové z Byl jednou jeden polda, Veroniku Žilkovú, Luciu Plekancovú Vondráčkovú, Lucku Bílú, Pavla Kikinčuka alias Šimona Pláničku zo Slunce, seno jahody a Jána Dolanského. Ďalej sa vo filme vo vedľajších úlohách objavia Miroslav Noga, Jitka Sedláčková, Jiří Pecha, Lubomír Kostelka, Jan Kuželka a mnoho ďalších.

O tom, že niektoré veci vo filme majú rady reálny základ, a že vlastne všetko tak nejako vychádza zo života, presviedča i Zdeněk Troška... „Dedinka s fiktívnym názvom Babovřesky vznikla zámenou prvého písmena obce Žabovřesky, kde môj asistent a spoluautor scenára – Marek Kališ býva so svojou rodinou. Ako som už povedal, niektorí sa v tom možno i spoznajú. Nechýba napríklad ani miestna klebetnica „Božena Němcová“ ale i ďalšie reálne mená, ktoré som tak trochu preniesol do samotného deja...“ hovorí režisér a autor scenára Zdeněk Troška.