Súťažná sekcia filmového Barbakanu - filmy z celého sveta

Rôznorodé súťažné filmy bude hodnotiť trojčlenná porota, zložená z filmových profesionálov a zástupkyne mesta. Iránčan Mehdi Naderi začínal ako divadelný režisér, postupne však svoju pozornosť zameral na filmové umenie a v súčasnosti pôsobí ako režisér, scenárista, strihač, producent a odborný konzultant. V roku 2010 nakrútil svoj celovečerný debut Zbohom, Bagdad (Behrud Bagdad), ktorý Irán poctil národnou nomináciou do boja o Oscara za najlepší cudzojazyčný film barbakan2011snpbb resizea ktorý Barbakan uviedol vo svojom minuloročnom programe. Pre aktuálny ročník festivalu zostavil Mehdi spolu s Mohammadom Atebbaiom sekciu Fokus na iránsku kinematografiu.

Poetka, prekladateľka a filmová teoretička Mária Ferenčuhová od roku 2003 vyučuje na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. V rokoch 2004-2007 bola prorektorkou VŠMU pre medzinárodnú spoluprácu, vedu a výskum a styk s verejnosťou. Od roku 2010 do roku 2012 bola prodekankou FTF VŠMU  pre zahraničnú spoluprácu. Prekladá z francúzštiny (Paul Virilio, Jean Echenoz, Amélie Nothomb, Philippe Sollers, Samuel Beckett, etc.), je autorkou vedeckej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film a troch zbierok poézie - Skryté titulky, Princíp neistoty a Ohrozený druh.

Barbakan2011 resizeMonika Pastuchová, hovorkyňa primátora mesta Banská Bystrica, absolvovala Katedru žurnalistiky Univerzity Komenského a roky pôsobila v bratislavskom i banskobystrickom štúdiu Slovenského rozhlasu ako redaktorka a moderátorka. K umeniu má blízko - od šiestich rokov hrá na klavíri a sama seba označuje za pasívnu klaviristku. Filmové ani výtvarné umenie jej rovnako nie sú cudzie a z pozície zástupkyne mesta víta iniciatívu Barbakanu ako nositeľa inej - nekomerčnej - kultúry do Banskej Bystrice, v ktorej osoh podobnej aktivity podľa jej slov pretrvá.

Vyhlásenie výsledkov Súťaže krátkych filmov, spojené s projekciou víťazných snímok, prebehne v sobotu 13. 10. 2012 o 17:00 v Záhrade - Centre nezávislej kultúry. Vstupenky na festival si v predpredaji zakúpite na webovej stránke festivalu www.barbakanfest.sk v sekcii Vstupenky.