Zomrela herečka Sally Kellerman z filmu M.A.S.H.

Sally KellermanAmerická herečka Sally Kellerman zomrela vo štvrtok 24. februára 2022 na zlyhanie srdca vo veku 84 rokov. Informáciu zverejnil známy server Hollywood Reporter a jej skon i potvrdil tlačový hovorca Alan Eichler. V čase úmrtia bola hospitalizovaná v zariadení pre seniorov.

Sally Kellermen sa narodila 2. júna 1937 v Kalifornii a svoju hereckú kariéru naplno rozbehla v šesťdesiatych rokoch. Viac sa objavovala v televíznych seriáloch (The Twilight Zone, The Outer Limits, Star Trek, Columbo) a skutočný prelom prišiel až vďaka filmu Roberta Altmana M.A.S.H. z roku 1970, ktorý dal neskôr za vznik aj mimoriadne populárnej seriálovej verzii. Samotná herečka sa dočkala za rolu zdravotnej sestry Margaret Houlihanovej nominácií na Zlatý Glóbus, respektíve Oscara a spoluprácu s režisérom si neskôr zopakovala aj v ďalších filmoch (Brewster McCloud, Hráč, Prêt-à-Porter). Jej hlas ste inak mohli počuť aj v režisérskej verzii filmu Odplata s Melom Gibsonom s názvom Payback: Straight Up (2006). Okrem toho sa však venovala aj spevu a počas svojho života vydala dva albumy. Bola dvakrát vydatá - najprv za režiséra Ricka Edelsteina, neskôr za scenáristu Jonathana Cranea. Vychovávala hneď trojicu adoptovaných detí - prvým z nich bola jej neter Claire, ku ktorej neskôr pribudli dvojičky Jack a Hannah. Hannah však zomrela na predávkovanie drogami ešte v roku 2016, krátko po smrti jej druhého manžela.