Zmeny na tohtoročných Oscaroch

WandaSykes resizeJe to síce už známe, ale doplňujeme náš rest čo sa týka 94. ročníka udeľovania Oscarov, ktorý sa bude konať 27. marca 2022 v Los Angeles. Novinkou je, že ho budú moderovať tri ženy, herečky, ktoré sú známe z komediálnych žánrov. Budú to Wanda Sykes, Amy Schumer a Regina Hall.

Pôjde o prvý ročník Oscarov od roku 2018, keď bude mať udeľovanie oficiálneho moderátora, ale tri ženy túto slávnosť nemoderovali ešte nikdy. Bude to teda premiéra. Sledovanosť gala večera v ostatných rokoch totiž dramaticky klesla a naposledy moderoval túto show americký herec AmySchumer resizeJimmy Kimmel. Novinkou bude tiež, že za film, ktorý najviac zaujal široké publikum, budú diváci hlasovať prostredníctvom sociálnej siete Twitter.

V týchto dňoch oznámili ďalšiu zmenu – odovzdávanie bude oveľa štíhlejšie. Cieľom je, aby sa oscarová ceremónia zatraktívnila. Víťazom ôsmych kategórii odovzdajú takisto ceny v Dolby Theater, ale hodinu pred začatím vysielania, teda budú mimo záberu kamier. Budú to napríklad ceny za masky, výpravu, dekoráciu alebo za krátkometrážne filmy. Na tento krok sa odhodlali preto, lebo ceremoniál sledovalo ReginaHall resizevlani o 10 miliónov divákov menej ako v roku 2020, keď už bol takisto citeľný pokles. Usporiadatelia okrem iného vyhlásili, že ide o televízne predstavenie v priamom prenose a musia dať prednosť televíznemu publiku.

Slávnostný večer bude teda 27. marca v známom prostredí Dolby Theater.