Opustil nás jeden z najznámejších slovenských hercov Andy Hryc

andy hrycDňa 31.1.2021 opustila svet ďalšia slovenská herecká legenda. Andy Hryc definitívne skonal vo veku 71 rokov, kedy prehral svoj boj akútnou leukémiou. Túto diagnózu mu zistili ešte na jar v roku 2020, takže s chorobou sa trápil takmer rok. O nemilej udalosti informovala verejnosť jeho dcéra, producentka, Wanda Adamík Hrycová. ""Dnes o 3:13 ma opustil najdôležitejší muž môjho života. Posledné hodiny som ho držala pevne za ruku, posledné slová ktoré som mu povedala, boli ľúbim ťa a posledné slová, ktoré povedal on, boli aj ja ťa veľmi ľúbim," uviedla na sociálnej sieti Facebook.

Andrej Hryc sa narodil 30. novembra 1949 v Bratislave, kde absolvoval aj Divadelnú fakultu na Vysokej škole múzických umení. Hraniu sa však začal aktívne venovať na druhom konci Slovenska, konkrétne v Štátnom divadle v Košiciach. Odtiaľ sa neskôr presunul naspäť do Bratislavy, konkrétne do Divadla Nová Scéna. Andy Hryc stvárnil počas svojho života vyše dve stovky filmových a seriálových postáv, pričom naposledy sa objavil v rozprávke Kúzelník Žito z roku 2018.

Televízni diváci si určite vybavia jeho tvár vďaka seriálom ako Bakalári, Čierni baróni, Ulica, alebo Zoo. Čo sa týka filmovej produkcie, účinkoval v takých dielach ako Sebechlebskí hudci, Pehavý Max a strašidlá, Sedím na konári a je mi dobre, Kamarát do dažďa, Rivers of Babylon, Bathory, Habermannův mlýn, alebo Čiara. Jeho najväčšími hereckými úspechmi sú práve Rivers of Babylon od Vlada Balca, za ktorý získal v roku 1998 nomináciu na Českého Leva a presne o 20 rokov mu bola udelená ďalšia nominácia, tentokrát Slnko v sieti, za jeho výkon v krimi thrilleri Čiara od Petra Bebjaka.

Mimo iné bol i zakladateľom slovenskej rozhlasovej stanice Rádio Twist, ktorá vysielala od februára 1993 do apríla 2006. Tam pôsobil dlhodobo ako generálny riaditeľ a to takmer do úplného konca. Ešte počas pôsobenia v rádiu bol v roku 1998 vymenovaný vládou Seychelskej republiky za konzula na Slovensku, no a medzi rokmi 1999 – 2002 pôsobil dokonca ako poradca ministra kultúry. K ďalším úspechom treba zaradiť aj jeho pôsobenie na riaditeľskej pozícii divadla Nová scéna v Bratislave od roku 2002.

V minulosti dokonca pôsobil aj v politike. Bezprostredne po revolúcii bol súčasťou Verejnosti proti násiliu, neskôr stál dokonca aj pri zrode známej strany HZDS - hoci práve toto neskôr označil za veľký omyl. O niečo neskôr sa začal angažovať v strane Váš kraj, ktorý premenoval Korektúra – Andrej Hryc. Ešte v máji 2019 kandidoval do eurovolieb, ale po neúspechu vedenie strany opustil. Ako osoba si nikdy nedával servítku pred ústa, vďaka čomu dostal párkrát zákaz účinkovania a na rok ho vyhodili aj z televízie, keďže nechcel podpísať zmluva, ktorá sa mu nepozdávala. Taký bol skrátka Andy Hryc a na tak výraznú osobu sa bude spomínať ešte dlho.