Zomrel fanúšikmi milovaný herec Claude Brasseur

claude brasseurClaude Brasseur, ktorý bol jedným z najobľúbenejších charakterových francúzskych hercov, sa dožil veku 84 rokov. O jeho úmrtí dňa 22. decembra 2020 informovala tlačovú agentúru AFP jeho agentka. Šéfka agentúry Time Art Élisabeth Tannerová uviedla, že samotný herec zomrel v pokoji, obklopený celou svojou rodinou a pochovaný bude v Paríži.

Herecká kariéra Clauda Brasseura bola mimoriadne dlhá a za viac než šesť dekád účinkoval vo vyše 110 filmoch. Hoci hrával až do sklonku svojho života (posledným filmom, kde sa objavil, je romantická komédia Láska bez bariér z roku 2018), pamätať si ho bude skôr staršia generácia, a to ako z početných komédií, tak i z kriminálok. Už od začiatku ho obsadzovali i slávni režiséri ako Jean-Luc Godard, Marcel Ophuls, Konstantinos Gavras alebo François Truffaut, no výraznejšie ho preslávila až komédia Záletník z roku 1976, kde získal za svoj výkon Césara. No a práve vďaka tomuto úspechu sa dokázal postupne prepracovať do úplnej špičky a zaradiť medzi najznámejšie mená francúzskej kinematografie.

Brasseur patril do rodinnej línie umelcov. Jeho otcom bol ďalší významný herec Pierre Brasseur, matkou zase herečka Odette Joyeuxová. V jeho stopách sa nakoniec vydal aj jeho syn Alexandre. Hodí sa zmieniť i to, že bol krstným synom velikána americkej literatúry Ernesta Hemingwaya.