V predvečer Vianoc odhalí Kata Strofová tajomstvo snehových vločiek

kata2 resizeZnámi slovenskí herci prepožičali svoje hlasy postavičkám do vianočného animovaného špeciálu Kata Strofová a tajomstvo snehových vločiek, ktorý je voľným pokračovaním známeho večerníčka Tresky plesky! Kata Strofová, reportérka, influencerka a vášnivá bádateľka prírodných javov vysvetľuje detským divákom hravou formou prírodné javy. Tentokrát sa vo vianočnom filme vrátime do jej detstva, kde odhalí samotnú záhadu vzniku snehových vločiek!

Blížia sa Vianoce a malá Kata Strofová sníva o snehu. Namiesto snehovej prikrývky je však všade len blato, a tak sa Kata rozhodne ísť zistiť, čo sa to v tých oblakoch vlastne deje. V oblačnej krajine sa stretne s jej obyvateľmi - vodnými kvapkami - ktoré všetko drhnú a čistia... a pred Katou sa rýchlo schovávajú. Zoznámi sa aj s rodinkou kvapiek, babkou Kvapkomilou a jej vnúčatami, ktorí v jaskyni ukrývajú malú čiastočku prachu - malého prašulka. Porozprávajú Kate, že v ich krajine vládne oblačná kráľovná, ktorá musí mať všetko čisté a číro-číre, a tak všetci prašulkovia, okrem prašulka ukrytého v jaskyni, skončili vo väzení. A to je aj dôvod, prečo na zemi nesneží: podarí sa malej Kate Strofovej zachrániť na zemi biele Vianoce?

Seriál Tresky plesky uzrel svetlo sveta v roku 2017. Dobrodružstvá Katy Strofovej sa rozhodla sprostredkovať detskému divákovi režisérka Veronika Kocourková spolu so svojim tímom a producentkou Simonou Hrušovskou (Super film). Neskôr sa našiel aj stratený Katastrofický denník Katy Strofovej, ktorý sa krátko na to dočkal knižnej podoby. V ich nadväzujúcom knižnom a filmovom vianočnom špeciále Kata Strofová a tajomstvo snehových vločiek budú môcť detskí diváci spoznať bližšie detstvo Katy Strofovej a prežiť spolu s ňou dobrodružstvo, ktoré zažila ako šesťročná keď vyliezla po požiarnickom rebríku medzi oblaky.

Na výrobe špeciálu sa podieľala 3 členná skupina animátorov. Celú výrobu filmu síce ovplyvnila pandémia, najmä postprodukciu, kedy herci museli jednotlivé postavičky dabovať diaľkovo, prostredníctvom videohovorov, no aj napriek tomu diváci uvidia špeciál už v predvečer Štedrého dňa. Vo filme zaznejú hlasy mnohých známych hercov, Tatiana Pauhofová, ktorá svoj hlas požičala reportérke Kate Strofovej od samotného vzniku seriálu, Peter Krajčovič ako Kvapko, Daniela Kuffelová v postave Babky Kvapky, Stano Král ako Katin Tato, Gabika Škrabáková ako malá Kvapka, Andreu Karnasovú budeme počuť ako Oblačnú kráľovnú, Marián Labuda je Kvapkulín a Juraj Hrčka ako Prašulko z jaskyne. Vianočný špeciál Kata Strofová a tajomstvo snehových vločiek odpremiéruje RTVS 23. decembra o 19:00 na Dvojke a 30.12.2020 o 11:00 si ho diváci budú môcť pozrieť v repríze.

Ako hovorí producentka seriálu Simona Hrušovská:„Tešíme sa, že diváci budú mať možnosť nazrieť do Katinho detstva a zistiť, ako v nej skrsla myšlienka stať sa reportérkou a obľúbiť si prírodné javy, ktoré sme si počas celej výroby seriálu a filmu obľúbili aj my. Zároveň máme radosť, že tajomstvo snehových vločiek Kata odhalila práve na Vianoce, ktoré sú našim obľúbeným sviatkom v roku a tak sa s jej zážitkom môžeme podeliť s divákmi práve v tomto období. Ďakujeme celému skvelému tímu, ktorý s nami Tresky plesky a vianočný špeciál vyrábal, bez nich by Katine dobrodružstvá neuzreli svetlo sveta.“ A čo by popriala režisérka seriálu Veronika Kocourková Kate Strofovej do budúcna? “Napriek tomu, že seriál a film je už dokončený, želám Kate, aby ďalej žila cez svoje príbehy, filmy a knižky v rôznych domácnostiach, nabádala deti aj dospelých k zvedavosti, k radosti z nových poznatkov a k odvahe zažívať vlastné každodenné dobrodružstvá.“

Vianočným špeciálom sa ukončí niekoľkoročná púť Katy Strofovej na televíznych obrazovkách, no jednotlivé diely seriálu si budete môcť pozrieť kedykoľvek na najväčšej slovenskej streamovacej platforme DAFilms.sk.