Pán Jangle a vianočné dobrodružstvo (Jingle Jangle: A Christmas Journey)

Hodnotenie používateľov: 3 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Jangle2 resizeVianočné sviatky sú za rohom, čo okrem koláčov, rodinnej pohody a žiarivej výzdoby znamená aj príchod vianočných filmov! Áno, stále sa nakrúcajú a nie všetky sú zabudnuteľným polotovarom. Netflix odštartoval vianočnú sezónu skutočne veľkolepým spôsobom. V réžii Davida E. Talberta vznikol muzikál Pán Jangle a vianočné dobrodružstvo. Talbertovi nie je vianočná tematika cudzia, práve naopak. Pri pohľade na jeho filmografiu začnete v hlave počuť roľničky. Po filmoch ako El Camino Christmas a Vianoce u Meyersovcov, je tento muzikál jeho najambicióznejším projektom, no výsledok je rozpačitý. Okrem sviatočnej témy angažoval afroamerický herecký ansámbel a tento "originálny príbeh" je výrvorom samotného Talberta, s nie celkom vydareným pokusom o budúcu vianočnú klasiku.

Jeronicus (Forest Whitaker) je geniálny výrobca hračiek, ktorý prináša do magického sveta Vianoc ešte magickejšie výtvory. Jeronicovu excentrickú povahu prekoná iba jehoJangle resize brilantný intelekt a láska k rodine. Avšak jedného pochmúrneho dňa sa všetko zmení potom, ako mu jeho ľstivý učeň Gustafson (Keegan-Michael Key) ukradne knihu, ktorá v sebe ukrýva všetky postupy a geniálne nápady, ktoré stoja za jeho úspechom. Ako roky plynú, z Jeronicusa sa stáva iba prázdna schránka muža, ktorým kedysi bol. Z Gustafsona sa naopak neprávom stane najväčší výrobca hračiek na svete. Do kedysi veselého a magického mestečka prichádza malá Journey, Jeronicova vnučka. Spoločne sa pokúsia oživiť zašlú slávu kedysi legendárneho hračkára tým, že prinesú na svet vynález, ktorý zmení celý svet. Gustafson, ktorý už úplne vyčerpal ukradnutú knihu nápadov to, samozrejme, nenechá len tak...

Ešte pred niekoľkými rokmi by realizácia tohto filmu pravdepodobne nebola možná. Až úspech filmov ako La La Land a Najväčší showman ukázal, že ľudia majú o muzikály stále záujem. Snímka sa Jangle3 resizevšak nesie skôr v duchu Najväčšieho showmana. Je to jednoducho šou plná farieb, hudby, spevu a tanca. Už od prvej scény je z diela cítiť veľký rozpočet a režisérsku ambíciu. Impozantné kulisy, extravagantné kostýmy, veľkolepé tanečné čísla a popové pesničky s  ako - tak chytľavým refrénom. Áno, je to gýč najväčšieho zrna. Muzikálovými číslami sú diváci vyslovene bombardovaní. Na scéne sa objaví nová postava – muzikálové číslo. Vo vzťahoch postáv nastane zmena – muzikálové číslo. Zbytočná scéna, ktorá dramaturgicky nedáva žiadny zmysel – muzikálové číslo. Problém filmu je, že divákovi nedá vydýchnuť. Režisér muzikálové vsuvky nevyužíva ako dramatický prostriedok, ktorým zhmotní témy alebo emocionálne rozpoloženie postáv. Film sJangle7 resizea v týchto momentoch akoby zastaví a o tri minúty, keď sa dospieva, dotancuje, opäť pokračuje. Jednotlivé čísla sú navyše  staticky a nudne nakrútené. Chýba im dynamika. Vystúpenia, bohužiaľ, nie sú tak pôsobivé, aby tak minimalistický spôsob snímania utiahli. Oproti spomínaným muzikálom La La Land a Najväčší showman, pôsobia až lenivo a nudne. Chýba im tá čistá filmová mágia, ktorák tomuto žánru tak zúfalo patrí. Čo je mimochodom vo filme, ktorý sa celý odohráva v magickom svete Vianoc, dosť veľký problém. Nepomáha tomu ani fakt, že texty pesničiek pôsobia, akoby ich niekto narýchlo napísal.

Herci sa snažia a všetci sú sympatickí. Forest Whitaker predsa nemôže podať zlý výkon a bol tou správnou marketingovou voľbou, pre úspech filmu. Aj keď počas väčšiny scén pôsobí otrávene a znudene, ale priznávam, že to bol autorský zámer. Jeho excentrická vnučka Journey v podaní Madalen Jangle8 resizeMills bola taktiež výbornou voľbou pre mladú hrdinku vianočného filmu. Problém je, že herci nemajú veľmi čo hrať, pretože príbeh je banálny a pôsobí, ako nevyhnutná výplň medzi muzikálovými vystúpeniami. Avšak jeho jediným pozitívom je, že sa stále niečo deje, takže by mal udržať pozornosť najmenších divákov, pre ktorých je nakoniec toto dielo určené. Stále sa  niečo hýbe a trbliece a keď nie, tak sa na scéne objaví počítačovo vygenerovaný robot, taký zlepenec všetkých Disney a Pixar postavičiek. Ako dvojhodinová zábava pre deti to však asi funguje, ale to je asi tak všetko, Vianočná klasika sa, bohužiaľ, tentokrát nenarodila.

Jangle4 resizePán Jangle a vianočné dobrodružstvo (Jingle Jangle: A Christmas Journey), USA, 2020
Dĺžka:122 minút
Réžia: David E. Talbert
Scenár: David E. Talbert
Kamera: Remi Adefarasin
Hudba: John Debney
Hrajú: Forest Whitaker, Keegan-Michael Key, Madalen Mills, Hugh Bonneville, Anika Noni Rose, Phylicia Rashad, Tina Louise Owens, Ricky Martin, Justin Cornwell, Kieron L. Dyer, Lisa Davina Phillip, Diaana Babnicova
Scénografia: Gavin Bocquet
Kostýmy: Michael Wilkinson
Producenti: Kristin Burr, Mike Jackson, John Legend, David E. Talbert