Šesť dôvodov prečo vyskúšať Edisonline

Online videotéka Edisonline je v tejto dobe vhodná viac než kedykoľvek predtým. Najmä počas dní, kým sú kiná zatvorené. Svojim klientom ponúka už viac než 250 filmov. Aj v novembri prinesie desiatky silných titulov, ktoré rezonovali na prestížnych filmových festivaloch a v slovenských kinách boli uvedené len nedávno. Teraz si ich môžete vychutnať v pohodlí domova. Máme pre vás výber.

Čaro a nostalgia zo severu
Podmekradnutkone resizeMagická, dojímavá a plná neskutočnej prírody. Taká je snímka Poďme kradnúť kone, nakrútená podľa úspešnej predlohy severského autora Pera Pettersona. Réžie sa ujal nórsky filmár Hans Peter Molland. V hlavnej úlohe sa objavuje famózny herec Stellan Skarsgård. Film rozpráva príbeh zrelého muža, ktorý nemôže zabudnúť na tragédiu a vášeň, ktorá sformovala jeho život počas jedného leta. Snímka si odniesla Strieborného medveďa z Berlinale - Berlin International Film Festival v kategórii najlepší mimoriadny umelecký počin za kameru.

Láskavý humor bez slov
Elia resizeElia Suleiman, hlavná postava a rozprávač, uteká z Palestíny a hľadá alternatívny domov, len aby si uvedomil, že Palestína je vždy s ním. Nech sa vydá akokoľvek ďaleko, od Paríža až po New York. Ako sa tak túla a hľadá sám seba, kladie si základnú otázku: čo môžeme naozaj považovať za domov? Film je burlesknou ságou skúmajúcou identitu, národnosť a spolupatričnosť, v ktorej humor prináša novú nádej pre ostatných i pre samotného Suleimana. To musí byť nebo si získal srdcia divákov aj kritikov. Na filmovom festivale v Cannes v roku 2019 získal zvláštnu cenu poroty a cenu kritiky.

Nič nie je čiernobiele
Ahmed resizeFilm Mladý Ahmed z dielne majstrov sociálnej drámy, režisérskej dvojice bratov Dardennovcov, pracuje s výsostne aktuálnou témou. Belgický tínedžer Ahmed v ňom prijme extrémistický výklad Koránu a plánuje sprisahanie, aby zabil svojho učiteľa. Film po svojom uvedení do kín šokoval mnohých divákov a vyvolal polemiku. Táto komorná dráma o islamskej radikalizácii a dospievaní získala na festivale v Cannes v roku 2019 cenu za najlepšiu réžiu.

Keď sláva udrie do hlavy
Občan resizeVo filme Vážený občan spisovateľovi Danielovi Mantovanimu leží svet pri nohách. Práve získal Nobelovu cenu za literatúru, ale namiesto zadosťučinenia sa dostavila poriadna „depka“. Daniel sa pred všetkými uzavrie, prestane písať a tvrdohlavo odmieta pozvania na prestížne akcie, rozhovory a stretnutia. Čosi sa v ňom zlomí vo chvíli, keď medzi prívalom oficiálnych listov nájde nenápadný list z rodného argentínskeho zapadákova, odkiaľ kedysi zutekal. Chcú mu udeliť čestný titul váženého občana. Snímka bola v roku 2016 nominovaná na Zlatého leva na festivale v Benátkach.

Peniaze, makrely a nebezpečný šéf
Rebelky resizeSandra nemá prácu ani vzdelanie, a preto sa vráti bývať k matke. Nájde si prácu v miestnej konzervárni, kde musí odrážať návrhy svojho šéfa, ktorému nešťastnou náhodou spôsobí smrť. Pri nehode sú prítomné dve jej kolegyne. Keď sa tri robotníčky chystajú privolať pomoc, objavia v skrinke mŕtveho tašku plnú peňazí. A vtedy sa začnú problémy. Rebelky - šialená francúzska komédia o troch ženách, ktoré sa vzoprú svetu mužov a tak trochu netradičným spôsobom preberú kontrolu do vlastných rúk.

Láska, dospievanie a Cannes
Dievca resizeZaspomínať si na horúce leto a jeho bezstarostnosť, či na rušné tropické pláže prímorských krajín si divák môže prostredníctvom snímky režisérky Rebeccy Zlotowski. Film Bezstarostné dievča rozpráva príbeh dospievania jedného neskúseného a druhého až príliš skúseného dievčaťa, odohrávajúci sa v slnečnom prostredí Francúzskej riviéry. Snímka získala Cenu za najlepší francúzsky hovoriaci film v sekcii Režisérska pätnástka (Quinzaine des Réalisateurs) na MFF Cannes.