Cannes špeciál 2020: festival je späť na Croisette

Cannessprávnelogo resizeVedenie filmového festivalu Cannes sa rozhodlo, že časť oficiálneho výberu filmov pre rok 2020 predstaví, a to v dňoch od 27. do 29. októbra 2020 v Cannes. O tento nevšedný zážitok sa postarali usporiadatelia v spolupráci s vedením radnice. Filmy sa premietnu vo festivalovom paláci.

Toto mimoriadne premietanie nazvané Cannes špeciál 2020 sa uskutoční s divákmi v troch veľkých sálach festivalového paláca. Budú sa premietať snímky z oficiálnej sekcie celovečerných hraných filmov, takisto krátkometrážne filmy a snímky poslucháčov vysokých škôl uvádzaných v súťaži Cinéfondation. Porota udelí Zlatú palmu filmom zo súťaže krátkometrážnych filmov a takisto Cenu Cinéfondation.

Podujatie otvorí film Un triomphe Emmanuela Courcola za prítomnosti filmovej delegáciede a uzavrie snímkou Les Deux Alfred Bruna Podalydèsa, za účasti režiséra a predstaviteľky hlavnej úlohy Sandrine Kiberlain. Uvedie sa aj film Asa Ga Kuru (True Mothers) japonskej režisérky Naomi Kawase, vernej Festivalu v Cannes a diváci budú môcť vidieť aj film Začiatok (Beginning /Au commencement) Déy Kulumbegašvilli, ktorá na festivale v San Sebeastiane získala hneď štyri ceny, vrátane Zlatej mušle za najlepší film.

Pierre Lescure, prezident Festivalu v Cannes :
Sme šťastní a ďakujeme za možnosť, že v októbri budeme svedkami festivalu, ktorý organizuje mesto Cannes. Boli sme smutní, že sme to spoločne nemohli urobiť v máji. Vďaka tejto spolupráci sa na Croisette budú premietať filmy z oficiálneho výberu. Takto sa opäť stretneme v Cannes s ľuďmi, s ktorými každý rok ruka v ruke spolupracujeme.

Thierry Frémaux, umelecký riaditeľ Festivalu v Cannes :
Päť filmov z oficiálneho výberu, súťaž krátkometrážnych filmov, filmy študentov filmových škôl a stretnutia... To dáva pocit šťastia z pobytu v Cannes, ktorý spolu zažijeme v októbri! S filmami oficiálneho výberu sa v súčasnosti zoznamujú diváci vo Francúzsku, Európe a na celom svete. Je to krásny symbol, keď vidíme, že sa zastavili v Cannes ešte predtým, ako by sme ich mohli vidieť len v roku 2021.

David Lisnard, starosta mesta Cannes :
Chceli sme, aby sa prítomnosť filmového festivalu v Cannes v roku 2020 niesla v znamení našej bojovnosti, ktorú podporujú stovky rodín a mala kultúrny vplyv na naše mesto. Festival v Cannes musel tohto roku odložiť kufre, vzdať kvalitných premietaní pred vďačným publikom, pochodujúcom vo večerných róbach na najslávnejšom červenom koberci. Cannes 2020 a jeho Festivalový palác je však zdravotnou, kultúrnou a ekonomickou ukážkou našej schopnosti usporiadať akcie, vrátane tých najslávnejších a najžiarivejších ako je: Filmový festival v Cannes.

Budúci Festival v Cannes bude mať číslo 74 a usporiada sa od 11. do 22. mája 2021.