#spolusami v Kine Film Europe

SpolusamiKinoFEweb resizeŠtvrtá fáza uvoľňovania karanténnych opatrení povolila slovenským kultúrnym inštitúciám opäť sprístupniť svoje priestory. Aj Kino Film Europe v Pistoriho paláci v Bratislave sa teší na návrat divákov do auditória. Urobí to však trochu inak.

Pretože nepočítame s masovým prílevom divákov do kín, rozhodli sme sa od 1. júna spustiť platformu pre súkromné projekcie s maximálnym počtom 15 osôb. Samozrejme, pri dodržaní všetkých doteraz známych protipandemických nariadení a dôslednej dezinfekcii priestorov kina. V duchu hesla #spolusami si partia priateľov alebo rodina môže za primeranú cenu objednať akýkoľvek film z portfólia distribučnej spoločnosti Film Europe a zarezervovať si kino len pre seba. Rovnako si môže zvoliť čas a dátum súkromnej projekcie. Diváci rozhodnú čo, kedy a s kým si pozrú v uzavretej spoločnosti.

Veríme, že takýmto spôsobom sa verejnosť postupne osmelí chodiť do kina, tak ako to bývalo v časoch pred nástupom ochorenia COVID-19. Druhou fázou spustenia kina budú verejné premietania filmov, ktoré sme boli nútení predčasne stiahnuť z distribúcie alebo odložiť ich premiéru. Medzi ne patrí aj francúzsky film Bedári, ktorý získal nomináciu na Oscara a nepriamo sa odvoláva na slávny román Victora Huga. Následne nás čakajú aj premiéry nových filmov, akými sú napríklad To musí byť nebo od najslávnejšieho palestínskeho režiséra Eliu Suleimana a zopár francúzskych snímok, ktoré mali byť súčasťou prehliadky Crème de la Crème. Medzi ne patrí aj podarená komédia Rebelky, ľahká letná snímka s nádychom erotiky Bezstarostné dievča a napokon Mladý Ahmed, najnovší film od bratov Dardennovcov. Ich nasadenie a rotáciu budeme riešiť po tom, ako vyhodnotíme správanie prvých divákov kina. Popritom však budeme aj naďalej ponúkať hybridný model distribúcie, v rámci ktorej sú niektoré filmy súčasne v ponuke
v online priestore prvej česko-slovenskej videotéky Edisonline.