Festival krátkych filmov Praha sa pripojil k online festivalu My Darling Quarantine

Vanuccil.ogo resizeDramaturgovia festivalov v Cannes, Berlíne, Benátkach, Locarne a mnoho ďalších krátkometrážnych festivalov, spoločne pripravili online festival krátkych filmov My Darling Quarantine, ktorý má získať finančné prostriedky pre postihnutých krízou spôsobenou koranavírusom.

Pre celosvetovú krízu spôsobenú infekciou COVID -19 sa odkladá alebo ruší veľa filmových akcii. Z tohto dôvodu vzniká online festival, ktorý sa začal 16. marca 2020. Festival funguje na platforme Talking Shorts (https://talkingshorts.com/  a jeho cielom je získať finančné prostriedky pre zdravotníkov, ktorí bojujú s nákazou a tiež pre osoby a organizácie, ktorých sa súčasná negatívna situácia dotýka.

Iniciátorom festivalu je Enrico Vannuci, ktorý pracuje ako poradca MFF v Benátkach a ako dramaturg filmového trhu krátkych filmov v Turíne. Vannucci, ktorý je v tomto čase v karanténe v Taliansku, povedal: „Keď som doma v nútenej izolácii sledoval, ako sa situácia vyvíja, napadlo mi, že by som mohol vytvoriť online festival krátkych filmov, ktorý bude reflektovať súčasný stav a ktorý pomôže získať formou fundraisingu peniaze pre zdravotníkov, ktorí túto situáciu riešia. Cieľom festivalu krátkych filmov My Darling Quarantine je, aby sme mohli pokračovať v našej práci, teda púšťať ľuďom skvelé krátke filmy a zároveň sa pokúsiť získať finančné prostriedky pre organizácie, ktoré budú čoskoro potrebovať peniaze na svoju prevádzku a na záchranu ľudského života. Chceme touto cestou získať finančné prostriedky pre kultúrne organizácie, ktorých sa situácia negatívne dotýka."

Každý týždeň od pondelka do nedele ponúkne festival sedem krátkych filmov, z ktorých si budú môcť diváci vyberať a hlasovať za film. Diváci budú môcť darovať aj peniaze na stránke MDQSFF, zriadenej  na platforme GoFundMe: https://www.gofundme.com/f/my-darling-quarantine-covid19-fundraiser.

Päťdestiat percet finančných prostriedkov bude venovaných zdravotníkom, zdravotníckej organizácii Lekári bez  hraníc a druha polovica je určená kultúrnym inštitúciám a pracovníkom v kultúre, ktorí majú prevádzkové a finančné problémy. Festival krátkých filmů My Darling Quarantine (MDQSFF) spolupracuje s festivalovými dramaturgami z celého sveta a vyberajú filmy s tematikou dystopie. Online festival, ktorý sa začal 16. marca na Talking Shorts bude trvat tak dlho, ako si to bude situácia vyžadovať.