Plnotučná sebaláska (Dánsko/Švédsko/Nórsko 2019)

Plnotucna-sebalaskaFat Front
Dokumentárny, 90 minút
Scenár a réžia: Louise Detlefen, Louise Kjeldsen. Kamera: Sine Vadstrup Brooker, Louise Detlefsen. Strih: Steen Johanessen. Hudba: Jenny Wilson. Hrajú: Marte Nymann, Helene Thyrsted, Pauline Lindborg, Wilde Siem a ďalší.
Slovenská premiéra: 30. januára 2020
Nový dokumentárny film sledujúci štyri „fat – aktivistky“ bojujúce v severských krajinách. Svoje poslanie berú útokom! „Fat-front“ je najnovšia revolúcia v propagácii „body positivity“, spochybňuje tradičné normy krásy a podporuje inklúziu. ..V Škandinávii dochádza k revolúcii. Fat Front je príbeh o mladých škandinávskych ženách, ktoré už majú dosť seba-nenávisti a hanby a hrdo sa nazývajú FAT, TLSTÉ. Vyžadujú rešpekt a uznanie v spoločnosti zameranej na stravu a zároveň zápasia s nedostatkom vlastnej hodnoty. Príliš dlho si nevážili svoje životy. Čakali, že prv, ako si kúpia šaty, zájdu na diskotéku a nájdu lásku – musia schudnúť. To však neprichádzalo. Našli sa však navzájom a objavili hnutie body positivity. Uvoľnili šunky a mľandravé stehná a použili svoje telá ako aktivistické nástroje. S provokatívnym tónom feminizmu a umeleckým prístupom k prirodzenej kráse tento film zmení spôsob, akým telá vnímame. Je to film o hanbe a povstaní, ale aj o humornej a srdečnej ceste partie mladých energických žien. Snímka sa uvádza v predpremiére na prehliadke severskej kinematografie SCANDI 2020. Louise Detlefsen a Louise Unmack Kjeldsen nakrútili viacero dokumentov, ktoré sa uchytili v dánskej televízií. Medzi ich spolupráce patria dokumentárne filmy A Damn Year (2012), ako aj dokumentárne série 7. 9. 13 (2014) a The Survivers (2018). Film Fat Front (2019) bol vybraný pre IDFA – Medzinárodný festival dokumentárnych filmov Amsterdam.