Rocketman (Veľká Británia/USA 2019)

RocketmanRocketman
Životopisná hudobná dráma, 120 minút
Scenár: Lee Hall. Réžia: Dexter Fletcher. Kamera: George Richmond. Strih: Chris Dickens. Hudba: Matthew Margeson. Hrajú: Taron Egerton, Jamie Bird, Richard Madden, Bryce Dallas Howard, Gemma Jones, Steven Mackintosh, Tom Bennett, Matthew Illesley, Kit Connor, Charlie Rowe, Stephen Graham, Jason Pennycooke a ďalší.
Slovenská premiéra: 30. mája 2019
Kým sa stal Eltonom Johnom (Taron Egert), volal sa Reginald. Bol to malý okuliarnatý dengľavý chlapec, ktorý si nie veľmi dobre rozumel so svojimi rodičmi, ale s klavírom mu to išlo vynikajúco. Na začiatku robil len sprievodného klaviristu úspešnejším hudobníkom, to však len do momentu zoznámenia sa so spriaznenou dušou v podobe textára Bernieho Taupina (Jamie Bird). Od tohto stretnutia viedla už len strmá cesta na absolútny vrchol, možno až priveľmi rýchla a priveľmi strmá na to, aby sa dala zvládnuť bez alkoholu a drog. Tie pomáhali predovšetkým vo chvíľach, kedy sa Elton cítil sám, opustený a nemilovaný, čo sa mu stávalo prakticky stále. Keď ste dušou rocker a šoumen, tak sa z každého problému vyspievate. Od chvíle, kedy Elton pričuchol k údernejším rytmom, nie je jeho príbeh klasickým životopisom, ale živelnou a bláznivou hudobnou šou, v ktorej sa jeho koncertné čísla prelínajú s muzikálovými výstupmi... Najväčšie hity Eltona Johna ako napríklad Your Song, I´m Still Standing alebo titulná pieseň Rocketman sa v snímke objavujú vo veľmi originálnych aranžmánoch, ktorých sa ujal herec Taron Egerton (hviezda filmov série Kingsman), ktorý nielen že sa na Eltona podobá, ale vyrovná sa mu aj spevácky. Všetky slávne hity vo filme odspieval sám.