Zimný festival 4 živly sa predstaví s témou Nula

Zivlylogo resizeBanská Štiavnica sa v roku 2019 pýši titulom slovenského Mesta kultúry, umeleckým životom a aktivitami však prekypuje už roky. Dôkazom môže byť napríklad aj 8. ročník Zimného filmového festivalu 4 živly, ktorý sa v meste uskutoční v dňoch 22. – 24. februára 2019. Hrané, dokumentárne i experimentálne filmy v jeho programe bude tentoraz spájať téma Nuly.

„Vlani sme venovali dvadsiaty ročník letnej verzie nášho podujatia téme Happy end a povedali sme si, že bude na mieste po ňom – trochu nadnesene – začať od nuly,“ objasňuje výber témy výkonný riaditeľ festivalu Ondrej Starinský. „Zimná téma tradične predznamenáva tému letného festivalu, ktorou budú v auguste Čísla. Nula je podtémou, ktorá si zaslúži väčšiu pozornosť, aj preto sme jej venovali zimné 4 živly.“

Festival ponúkne 3 dni naplnené kvalitnými filmami, ktoré si líšia dátumami vzniku i krajinami produkcie. Vedľa seba sa v Dobrasmrt resizeprograme objavia také rozdielne tituly ako výnimočný sovietsky film Mesto Zero (r. Karen Šachnazarov, 1989), povojnová reflexia Nemecko v roku nula (r. Roberto Rossellini, 1948) alebo celkom nový dokumentárny film Dobrá smrť slovenského režiséra Tomáša Krupu (2018), ktorý 4 živly uvedú v exkluzívnej predpremiére za účasti tvorcov a tvorkýň. Film sleduje osud nevyliečiteľne chorej ženy, ktorej posledným želaním je zomrieť dôstojne a rozhodne sa naplánovať svoju cestu za eutanáziou z Veľkej Británie do Švajčiarska, kým jej ešte zostávajú zvyšky síl.

zimakino resizeV programe festivalu nebude chýbať vyhodnotenie tretieho ročníka súťaže Iné vízie SK, ktorá hľadá to najlepšie zo slovenskej audiovizuálnej tvorby, balansujúcej na pomedzí filmu, animácie a výtvarného umenia. 4 živly premietnu päticu diel, ktoré do finále vybral kurátor András Csefalvay, víťaz prvého ročníka súťaže. Trojčlenná odborná porota spomedzi nich vyberie víťaza.

Program 8. Zimného filmového festivalu 4 živly doplní koncert zoskupenia Teatro Fatal, večerné párty, výstava výtvarného umenia, obľúbený filmový kvíz či inšpiratívna diskusia „Raňajky s...“.