Múmia (USA 2017)

MumiaThe Mummy
107 minút.
Scenár: David Koepp, Christopher McQuarrie, Dylan Kussman, Jon Spaihts, Alex Kurtzman, Jenny Lumet. Réžia: Alex Kurtzman. Kamera: Ben Seresin. Strih: Gina Hirsch, Paul Hirsch, Andrew Mondshein. Hudba: Brian Tyler. Účinkujú: Tom Cruise, Russell Crowe, Annabelle Wallis, Sofia Boutella, Jake Johnson, Courtney B. Vance, Marwan Kenzari a ďalší.
Slovenská premiéra 8. júna 2017
Vraví sa, že vo fantastickej akčnej dobrodružnej komédii Múmia z roku 1999 mal pôvodne hlavnú rolu stvárniť Tom Cruise, ale napokon ju dostal Brendan Fraser. Nový film Múmia však nemá s trilógiou, ktorá sa začala v roku 1999, okrem Cruisa veľa spoločného. Je prerábkou klasického hororu s Borisom Karloffom z roku 1932. Režisér, spoluscenárista a spoluproducent Alex Kurtzman s rozpočtom 125 miliónov dolárov v Londýne, Oxforde, opátstve Waverley a najmä Namíbskej púšti nakrútil fantastický akčný hororový príbeh starnúceho dobrodruha Nicka Mortona (Tom Cruise), archeologičky Jenny Halsey (Annabell Wallis), šéfa firmy špecializovanej na lov strašidiel Dr. Jekylla (Russell Crowe) – a zakliatej, za živa mumifikovanej beštiálnej staroegyptskej princeznej Ahmanet (Sofia Boutella), ktorá netúži po ničom menšom ako vládnuť celému svetu. Mimochodom, aj Croweov doktor Jekyll sa dočká vlastného filmu v sérii z hororového univerza štúdií Universal, ktorého začiatkom chce byť práve Múmia.