Piráti Karibiku: Salazarova pomsta (USA 2017)

pirati karibiku 5Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
129 minút.
Scenár: Jeff Nathanson, Terry Rossio. Réžia: Joachim Rønning, Espen Sandberg. Kamera: Paul Cameron. Strih: Roger Barton, Leigh Folsom Boyd. Hudba: Geoff Zanelli. Účinkujú: Johnny Depp, Javier Bardem, Geoffrey Rush, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario,Kevin McNally, Golshifteh Farahani, Orlando Bloom, Keira Knightley, Paul McCartney, David Wenham, Stephen Graham, Angus Barnett, Martin Klebba a ďalší.
Slovenská premiéra 25. mája 2017
Tri a trištvrte miliardy dolárov utŕžili vo svetových kinách štyri časti série Piráti Karibiku. A pretože producent Jerry Bruckheimer nie je blázon, aby zabíjal sliepočku znášajúcu zlaté vajcia, je tu piata časť. Jack Sparrow má opäť smolu: musí čeliť mŕtvemu kapitánovi Salazarovi a jeho posádke duchov. Tomu sa podarilo uniknúť z Diabolského trojuholníka s cieľom vykynožiť všetkých pirátov. Na čele s Jackom, s ktorým má nevyrovnané účty. Jediná Jackova nádej je nájsť bájny Poseidonov trojzubec, ktorý ovláda morské vody. Na to potrebuje pomoc krásnej astronómky Cariny (Kaya Scodelario) a tvrdohlavého mladého námorníka kráľovskej flotily Henryho (Brenton Thwaites). Scenárista Jeff Nathanson je odborník na pokračovania (Nebezpečná rýchlosť 2: Zásah, Križovatka smrti 2 a 3, Muži v čiernom 3), nórska režisérska dvojica Joachim Rønning – Espen Sandberg dokázala svoj cit pre vodu snímkou Kon-Tiki, nominovanou na Oscara i Európsku filmovú cenu.