Olli Mäki (Nemecko-Švédsko-Fínsko 2016)

Olli MakiHymyilevä mies
92 minút.
Scenár: Juho Kuosmanen, Mikko Myllylahti. Réžia: Juho Kuosmanen. Kamera: Jani-Petteri Passi. Strih: Jussi Rautaniemi. Hudba: Laura Airola, Joonas Haavisto, Miika Snåre. Účinkujú: Jarkko Lahti, Oona Airola, Eero Milonoff, Deogracias Masomi, Joonas Saartamo, Joanna Haartti, Mika Melender, John Bosco Jr., Olli Rahkonen, Marko Wilskman, Ilkka Pekkarinen, Jarmo Kiuru, Iiris Anttila, Pia Andersson, Juha Mäkinen, Petri Hytönen, Sam-Peter Hirvikangas, Nelly Nilsson, Niklas Hyvärinen, Antti Naakka, Tuomo Kemppainen a ďalší.
Slovenská premiéra 18. mája 2017
Fínsko 1962. Dvadsaťpäťročný európsky amatérsky šampión v boxe Olli Mäki sa chystá na životný zápas o titul majstra sveta, vôbec prvý v jeho rodnej zemi. Skromný bojovník je náhle celebritou, celá krajina žije prostredníctvom športovca snom o veľkom víťazstve. Olli je pod tlakom médií aj ambiciózneho trénera Elisa, zároveň však stretáva pôvabnú Raiju a začne sa rodiť niečo špeciálne. Celovečerný hraný debut scenáristu a režiséra Juho Kuosmanena s pokorou a jemným humorom rozpráva nevšedný príbeh muža, ktorý sa bez okázalých gest preboxoval k najšťastnejšiemu okamžiku svojho života. Film vznikal na 16 mm čiernobiely negatív Kodak Tri-X, aby pôsobil čo najautentickejšie. Vo vedľajšej role sa mihne i skutočný 80-ročný Olli Mäki. Premiéra bola vlani v Cannes, film získal ceny aj na festivaloch v Chicagu a Zurichu, udelili mu Európsku filmovú cenu za objav roka 2016 a osem fínskych národných filmových ocenení Jussi.