Týždeň slovenského filmu je v polovici

Tyzdenlogo resizeDo svojej druhej polovice vstupuje prehliadka Týždeň slovenského filmu, ktorá v pondelok odštartovala v Bratislave slávnostnou predpremiérou filmu Špina Terezy Nôtovej o čom smer už informovali.

Týždeň slovenského filmu bude v Bratislave až do nedele premietať domáce a koprodukčné snímky s copyrightom minulého roka. Víkend bude v programe prehliadky patriť najvýraznejším favoritom národných filmových cien Slnko v sieti, ktoré odovzdajú v piatok a viaceré z ocenených filmov si budete môcť pozrieť v sobotu a v nedeľu v Kine Lumiere. Chýbať medzi nimi nebudú úspešné hrané snímky Učiteľka, Masaryk či Červený kapitán, ale ani nominované dokumentárne filmy 5 October či Para nad riekou.

Podujatie organizuje Slovenská filmová a televízna akadémia (SFTA), spoluorganizátormi prehliadky sú Slovenský filmový ústav (SFÚ) a Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS). Podujatie sa koná pod záštitou ministra kultúry Slovenskej republiky a finančne ho podporil Audiovizuálny fond, Slovenská pošta a autorská spoločnosť LITA, myšlienku projektu podporila Nadácia Tatra banky. Tretí ročník podujatia sa koná v dňoch 3. - 9. apríla 2017 v bratislavskom kine Lumiere, jeho ozveny potom v priebehu apríla a mája v Banskej Bystrici, Kežmarku, Košiciach, Martine, Nitre, Partizánskom, Spišskej Novej Vsi, Trnave a Žiline.