Včera sa začal Týždeň slovenského filmu

Tyzdenlogo resizeVčera sa začal Týždeň slovenského filmu (3.4. - 9.4.), ktorý  prinesie bratislavským divákom kolekciu minuloročných domácich titulov. Súčasťou prehliadky bude aj tento rok odovzdávanie národnej filmovej ceny Slnko v sieti. Na úvod  uviedli film Špina réžisérky Terezy Nvotovej. Na otvorení vyhlásili laureáta Ceny Petra Mihálika stal sa ním Juraj Lexman.

Prvý laureát tejto ceny je slovenský muzikológ, hudobný skladateľ, autor a režisér hudobných dokumentárnych filmova televíznych relácií. Ocenenie je zriadené ako uznanie prínosu Mihálikovho diela pre rozvoj filmovej vedy na Slovensku a pre systematickú prácu v oblasti teórie, historiografie, publicistiky a popularizácie slovenskej audiovízie.

„Týždeň slovenského filmu dokazuje, že domáca kinematografia je životaschopná a žánrovo pestrá. Filmy, na ktorých sa podieľali slovenskí tvorcovia, boli ocenené na prestížnych medzinárodných festivaloch a oslovili divákov po celom svete,“  povedal Martin Šulík, prezident Slovenskej filmovej a televíznej akadémie na slávnostnom otvorení. „Divácky úspech prvého ročníka nás uistil v tom, že bilančná prehliadka má zmysel nielen pre filmových teoretikov a publicistov, ale hlavne pre široké publikum."

Spina resizeFilm Špina, ktorý slávnoste ýáždeň sloven ského filmu otvoril,  hovorí o sedemnásťročnej Lene, ktorá vzdoruje rodičom, zažíva svoje prvé zamilovanie, tajné nočné dobrodružstvá s kamarátmi, či magické rána nad Dunajom. Jej svet plný snov a túžob však naruší znásilnenie... Lena musí prejsť cestu, ktorá už nie je obyčajným dospievaním, ale skôr vnútorný boj. Okolie ju nechápe a už nikdy úplne nepochopí. Je to ona sama, kto sa musí zmeniť, dospieť a pochopiť, že nemôže ostať obeťou. Trest si zaslúži ten, kto jej to spôsobil. Film Špina otvára priestor najmä mladým umelcom a autorom (scenáristka Barbora Námerová, režisérka Tereza Nvotová) čím prispieva k formovaniu novej generácie v slovenskej kinematografii. Film sa nakrúcal v Bratislave a Pezinku. V hlavných úlohách sa predstavili Dominika Morávková, Anna Rakovská, Anna Šišková, Partik Holubář a Robo Jakab.  Slovenskí diváci budú mať možnosť vidieť film v kinách od 22 júna 2017.